Motocykle Kawasaki z usterką napinacza łańcucha rozrządu
W niektórych pojazdach marki Kawasaki, wyprodukowanych w Japonii w latach 2015-2022, może dojść do zablokowania tłoczka napinacza łańcucha rozrządu silnika. Czym grozi nie usunięta w porę usterka?
Długotrwała eksploatacja pojazdu z zablokowanym tłoczkiem napinacza łańcucha rozrządu w pierwszej kolejności może doprowadzić do pojawienia się hałasu z silnika i spadku mocy a w skrajnym przypadku doprowadzi do zatrzymania się jednostki w czasie jazdy.
Według komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, problem dotyczy następujących modeli Kawasaki: ZX1000NF/NG, ZX1000PF/PG, ZX1000XH/XJ, ZX1002JK/JL, ZX1000YX/YJ/YK/YL/YM/YN, ZX1002AJ/AK/AL, ZX1002BJ/BK/BL, ZX1002DK/DL, ZR1000KL/KM/KN, ZR1000LM/LN, ZX1002PN, a także ZX1002RN. Na polskim rynku wytypowano do sprawdzenia łącznie 83 motocykle. Przedstawicielstwo marki powiadomi klientów o zaistniałej sytuacji i zamiarze wykonania stosownych czynności przez pracowników autoryzowanej sieci serwisowej (kontrola stanu pojazdu oraz wymiana napinacza łańcucha rozrządu silnika).
Zestawienie zbiorcze z informacjami dotyczącymi ogłaszanych na polskim rynku akcji naprawczych pojazdów różnych marek znaleźć można TUTAJ