Nowa Honda Jazz 2023 – lifting
Późną wiosną do salonów dealerskich trafi odświeżona wersja modelowa Honda Jazz Crosstar e:HEV. Ceny samochodu japońskiej marki nie zostały jeszcze ogłoszone, ale stosowny komunikat ukaże się już niebawem.
Moc napędowej jednostki elektrycznej Crosstara wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW, sięgając wartości 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy benzyniak z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy to nadal 131 Nm.
Jak wynika z danych fabrycznych, hybryda marki Honda legitymuje się średnią emisją CO2 na poziomie 109 g/km i spalaniem rzędu 4,8 l/100 km (pomiar cyklu WLTP). Maksymalna moc systemowa e:HEV jest równa maksymalnej mocy elektrycznej jednostki napędowej, sięgając 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 253 Nm.
Modyfikacje dotyczą również charakterystyki pracy przekładni automatycznej, co poprawiło płynność oraz walory dynamiczne. Face-lifting przyniósł ponadto retusz przedniego pasa oraz zmiany wyposażenia kabiny pasażerskiej, gdzie pojawi się nowa tapicerka siedzeń oraz elementy wystroju deski rozdzielczej, paneli drzwiowych oraz wieńca kierownicy.
Aktualizacja: Ukazały się informacje na temat oferty nowego modelu japońskiej marki w Polsce. Poliftingowa wersja Crosstar Advance kosztuje katalogowo 130 150 złotych. Przejdź do artykułu