Toyota Yaris w roli minivana
Na bazie Yarisa pierwszej generacji stworzono model z dopiskiem Verso. Projekt powstał z myślą o rodzinach szukających niezawodnego autka o wysokich walorach użytkowych. Stylistyka nadwozia zeszła na dalszy plan.
Toyota zdecydowała się wprowadzić na rynek europejski Yarisa Verso zachęcona dużym sukcesem tradycyjnej wersji nadwoziowej tego auta, która notowała szybko rosnącą sprzedaż, a ponadto zdobyła prestiżową nagrodę „Car of the Year 2000”. Samochód dysponujący dobrze przeszkloną kabiną pasażerską oraz funkcjonalnym układem foteli mierzy na długość 3860 mm, przy rozstawie osi rzędu 2500 mm. Co ciekawe, karoseria ma prawie takie same wymiary na szerokość i na wysokość (1690 mm vs 1680 mm).
Yaris Verso zdobył kilka wyróżnień w kategorii poziomu satysfakcji klientów m.in. we Francji oraz Wielkiej Brytanii. Mimo ciekawych rozwiązań wykraczających poza utarty schemat „japończyk” nie zawojował rynku. Zdaniem wielu główną przyczyną tego stanu rzeczy była kontrowersyjna bryła nadwozia. Auto produkowano w latach 1999-2005, a za jego następcę uważa się model Toyota Verso-S.
Jak wynika tymczasem z bazy danych IBRM Samar, Yaris Verso był dostępny na polskim rynku od 2000 do 2003 roku. Według wspomnianego opracowania, w dorobku tego modelu uzbierało się łącznie około 300 egzemplarzy sprzedanych jako auta nowe.