Cupra dla Amerykanów

Ciekawostki
25 Lis '24
Rafał Żaglewski
Źródło: CUPRA

Hiszpańska marka sportowa chce wejść na rynek motoryzacyjny w USA, co ma nastąpić najpóźniej do 2030 roku. Parterem Cupry w tym ambitnym przedsięwzięciu może zostać słynna grupa dealerska Penske Automotive.

Rozmowy z Penske Automotive Group są dopiero na wstępnym etapie. Na korzyść Amerykanów przemawiają wieloletnie doświadczenie we współpracy z Grupą Volkswagen oraz prężnie działająca sieć dealerska. Cupra chce zbudować ofertę modelową w oparciu o auta z napędem spalinowym, hybrydy Plug-in oraz „elektryki”.

Prezentacja 360°

Cupra Formentor SUV VZ 1.5 e-HYBRID

Pokaż prezentację 360°

Dyrekcja Cupry zdaje sobie sprawę, że na chwilę obecną w jej ofercie brakuje chociażby pełnowymiarowego SUV-a, bez którego ciężko będzie powalczyć za oceanem. W prasie branżowej krążą jednak plotki, że jeden z przyszłych modeli Cupry powstanie w północnoamerykańskich fabrykach koncernu Volkswagen.

Tagi