Nowe MG3 (2024) – małe auto, mocna hybryda
Co powiecie na samochód wielkości Skody Fabii, który jest w stanie rozwinąć moc sięgającą niemal 200 koni mechanicznych? Na genewski wybieg wjeżdża zupełnie nowe MG3, które ma dodatkowy atut w postaci standardowej gwarancji siedmioletniej z limitem przebiegu do 150 tys. kilometrów.
Subkompaktowe MG3 to jeden z debiutantów rozpoczynającej się właśnie wystawy samochodowej Geneva International Motor Show 2024. Auto zastąpi poprzednika z klasyczną jednostką spalinową, który dotychczas dostępny był tylko w Wielkiej Brytanii. Chińska centrala MG Motor, gdzie nowa „trójka” będzie wytwarzana, zamierza wylansować nowego hatchbacka również na innych rynkach europejskich, co otwiera możliwość premiery również w Polsce.
MG3 ma teraz w swoim arsenale układ napędowy Hybrid+, w którym zastosowano 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW, jednostkę elektryczną 100 kW oraz akumulator o pojemności 1,83 kWh. Jak wskazują dane techniczne, maksymalna moc systemowa sięga wartości 143 kW (czyli około 195 KM), natomiast średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 4,4 l/100 km. Wśród potencjalnych rywali wymienić można hybrydowe konfiguracje modeli Toyota Yaris czy Renault Clio.
Gama mierzącego 4113 milimetrów długości MG3 ma do zaoferowania trzy poziomy wyposażenia. Klienci będą mogli korzystać m.in. z siedmiocalowego ekranu cyfrowych zegarów oraz mającego przekątną 10,25 cala wyświetlacza stacji multimedialnej. Producent podkreśla, że w porównaniu z poprzednią wersją poprawiono nie tylko grafikę interfejsu, ale również responsywność na komendy wydawane przez kierowcę. W układzie konsoli środkowej zachowano panel z tradycyjnymi klawiszami, co jest rozwiązaniem i wygodnym, i bezpiecznym z punktu widzenia obsługi podczas jazdy. Standardem będzie m.in. nawigacja satelitarna oraz łączność ze smartfonem poprzez moduł Apple CarPlay/Android Auto.
Inne istotne elementy wyposażenia obejmują klimatyzację, zestaw audio z wejściem Bluetooth, cztery gniazda USB, czujniki parkowania oraz kamerę cofania. W wyższych wersjach modelowych dodano chociażby tapicerkę będącą imitacją skóry, funkcję bezkluczykowego dostępu do kabiny, kamerę 360°, a także fotele przednie i kierownicę z możliwością podgrzewania. Na chwilę obecną ceny nowej „trójki” nie są jeszcze znane. Warto jednak przypomnieć, że najtańszy z aktualnie dostępnych modeli chińskiego producenta, czyli miejski crossover MG ZS, kosztuje bazowo od 79 800 złotych (1.5/106 KM z manualną skrzynią pięciobiegową).
Aktualizacja: Nowe MG3 wchodzi na polski rynek z cenami od 87 950 złotych. Wyposażenie standardowe bazowej wersji zawiera m.in. 15-calowe felgi stalowe, klimatyzację automatyczną, halogeny z regulacją wysokości, kamerę cofania, tempomat adaptacyjny itd. Więcej informacji znaleźć można TUTAJ