Mazda ma nowy znak graficzny
Producent samochodów z Hiroszimy pochwalił się nowym układem graficznym swojego logotypu. Zmiany są istotne, jednak Mazda zdecydowała się zachować motyw litery „M”, który przywodzi na myśl rozpostarte w locie skrzydła.
Odświeżony logotyp Mazdy stanowi odpowiedź na zmiany, które niesie ze sobą era cyfrowa. Projekt zaprezentowano szerokiej publiczności podczas rozpoczętej niedawno wystawy branżowej Japan Mobility Show. Nowe logo stanowi rozwinięcie pomysłu, który pojawił się w 1997 roku, zaś kolejne modyfikacje zaszły w 2015 oraz 2018. Najnowsza edycja charakteryzuje się klarownym, minimalistycznym stylem. Zrezygnowano bowiem z chromowania nadającego efekt trójwymiarowości, zaś widoczny obok napis z nazwą marki został naniesiony prostą, jednolitą czcionką.
Niebawem znak graficzny Mazdy pojawi się w oficjalnych dokumentach firmy, materiałach promocyjnych oraz na fasadzie autoryzowanych salonów dealerskich. Tymczasem jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października japońska marka zarejestrowała nad Wisłą prawie 4,7 tys. nowych osobówek, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza kilkudziesięcioprocentowy spadek. Centrala liczy, że karta odwróci się wraz z rozpoczęciem dostaw nowej Mazdy CX-5.