Nissan Interstar i Nissan Primastar. Nowe dostawczaki w gamie japońskiej marki
Nissan Townstar van był do tej pory jedynym dostawczym samochodem w gamie japońskiego producenta. Jednak teraz zmienia się to, bowiem do gamy dołączyły jeszcze dwa modele – Nissan Interstar oraz Nissan Primastar.
Nissan ma obecnie w polskiej ofercie sześć osobowych modeli. Są nimi: crossovery Nissan Juke oraz Nissan Qashqai, SUV o rodzinnym charakterze Nissan X-Trail, a także Nissan Townstar Combi i dwa elektryczne auta – Nissan Leaf oraz Nissan Ariya.
Nie zapominajmy jednak, że Nissan to także producent dostawczych samochodów. Do tej pory w ofercie był tylko jeden taki model – Nissan Townstar Van dostępny z napędem benzynowym lub elektrycznym. Jednak od teraz gama aut tego typu powiększyła się, bowiem do oferty dołączyły Nissan Interstar oraz Nissan Primastar.
Wprowadzenie tych modeli, to ważny krok, bo, jak pokazują dane przeanalizowane przez IBRM Samar Nissan nie jest w Polsce mocnym graczem na rynku dostawczych pojazdów. W 2024 roku do klientów trafiło 207 modeli tego typu. To wprawdzie aż o 97,14 proc. więcej niż rok wcześniej (105 sprzedanych dostawczaków), ale to nadal daleko do Renaulta, które ze sprzedażą w 2024 roku 13 062 aut jest liderem na rynku dostawczych modeli w Polsce.
Nissan Interstar – największy w gamie
Nissan Interstar to van, który ma przestrzeń ładunkową o maksymalnej pojemności 14,8 m3, a ładowność dochodzi do 1447 kg. Do tego dochodzi zdolność do holowania przyczep o masie dochodzącej do 2500 kg.
Nissan Interstar van występuje z trzema długościami nadwozia: L1, L2 lub L3 oraz z dwiema wysokościami H1 bądź H2. W ofercie jest również wersja brygadowa, którą może podróżować 6-7 osób.
Nissan Interstar – mobilne biuro
Nissan Interstar ma tak rozplanowaną kabinę pasażerską, żeby zapewnić wygodną jazdę, a jednocześnie umożliwić bezproblemową pracę. Mobilne biuro to zasługa rozbudowanych systemów multimedialnych, wygodnych foteli oraz licznych schowków.
Nissan Interstar dostępny jest jako diesel o mocy 105 KM, 130 KM, 150 KM lub 170 KM. Do wyboru są wersje z manualną lub automatyczną skrzynia biegów. Oprócz tego w ofercie jest jeszcze elektryczny Nissan Interstar-e, który ma na pokładzie akumulatory o pojemności netto 40 kWh lub 87 kWh.
W cyklu mieszanym zasięg wynosi dla nich 180 km bądź 400 km. Nissan Interstar z baterią o mniejszej pojemności ma elektryczny silnik generujący 129 KM, a z większymi akumulatorami – 143 KM.
Nissan Interstar – ceny netto
Nissan Interstar z silnikiem Diesla o mocy 105 KM kosztuje minimum 134 900 zł, a o mocy 130 KM jest o 3000 zł droższy. Za odmianę 150-konną zapłacimy od 152 400 zł, a za topową z seryjna, automatyczną skrzynią biegów – od 169 400 zł. Nissan Interstar-e ze słabszym silnikiem kosztuje od 209 900 zł, a z mocniejszym – minimum 239 900 zł.
Nissan Primastar – wszechstronność w standardzie
Nissan Primastar to średniej wielkości van, który w gamie japońskiej marki sytuuje się pomiędzy Nissanem Townstarem a Nissanem Interstarem. Samochód można mieć jako 3-osobowego vana lub w osobowej wersji Combi przeznaczonej dla 8-9 pasażerów.
Nissan Primastar dostępny jest z dwiema długościami nadwozia L1 lub L2. Przestrzeń ładunkowa ma maksymalna pojemność 6,7 m3, a jej długość dochodzi do 2,9 m. Dostęp do paki możliwy jest nie tylko przez tylne drzwi, lecz także dzięki przesuwnym drzwiom z obu stron nadwozia.
Nissan Primastar – tylko silniki Diesla
Nissan Primastar van dostępny jest z dwoma wysokoprężnymi jednostkami napędowymi do wyboru – 110 KM bądź 130 KM. Z kolei Nissan Primastar Combi występuje z trzema dieslami do wyboru – 110 KM, 150 KM lub 170 KM.
Cennik vana ze słabszym silnikiem otwiera kwota 119 900 zł netto. Za mocniejsze wydanie trzeba zapłacić od 124 900 zł. Ceny brutto Nissana Primastara Combi zaczynają się od 176 900 zł (L1, 110 KM). Odmiana 150-konna to wydatek od 189 900 zł (L2), a topowa – od 218 900 zł (L2, aut.).