Nissan Juke II po liftingu – powrót żółtej żabci
Po prawie pięciu latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji poddany został kuracji odmładzającej. Wśród nowości, na pierwszy plan wybija się intensywny żółty kolor nadwozia. To powrót do popularnej barwy modelu pierwszej generacji. Modernizacji jest jednak znacznie więcej, szczególnie w kabinie tego miejskiego crossovera coupé.
Nissan Juke zadebiutował w 2010 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Auto miało 1,6-litrową jednostkę turbo z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 190 KM oraz momencie obrotowym 240 Nm. Oferowano także odmianę All-MODE 4x4. Nissan Juke drugiej generacji pojawił się w 2019 roku. W lutym br. Nissan zaprezentował jego odświeżoną wersję.
Jaśniejszy odcień żółci to nie wszystko
Żółta barwa Nissana Juke po liftingu różni się odcieniem od tej, która była stosowana w autach pierwszej generacji; jest nieco jaśniejsza, dzięki czemu auto ma nowocześniejszą i wyrazistszą prezencję.
Szczególnie atrakcyjnie żółty Juke wygląda w wersji N-Sport, która dołączyła do gamy modelu. W tej odmianie żółty kolor nadwozia został zestawiony z czarnym dachem, kołami, obudową bocznych lusterek, nadkolami, osłoną chłodnicy oraz słupków. Wnętrze N-Sport wyróżnia się żółtym akcentem w kształcie bumerangu, który rozciąga się przez górną część deski rozdzielczej, po czym zmierza w dół i otacza podstawę centralnego ekranu, kończąc się przy nawiewach powietrza. Motyw został powtórzony na fotelach, które mają żółte wstawki z Alcantary poddanej recyklingowi. Siedzisko i oparcie fotela są pikowane, a na oparciu fotela wytłoczony został napis „Juke”.
W kabinie nowego Juke’a metamorfozie poddano środkową konsolę oraz panel wskaźników. Znajdziemy w niej również nowe, lepiej wykonane materiały oraz bogatsze wyposażenie. W wersjach wyższych niż Acenta najbardziej w oczy rzuca się powiększony centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 12,3 cala. Jednocześnie został on pochylony o 8 stopni w stronę kierowcy. Dzięki temu dotykowe elementy sterujące, które są umieszczone na skraju ekranu, znajdują się w zasięgu prowadzącego Juke’a.
System informacyjno-rozrywkowy zawiera funkcje lepszego rozpoznawania głosu i „rozumienia języka naturalnego”; dysponuje większym zakresem wyrażeń, które zrozumie jako polecenia; radzi sobie z wahaniami lub pauzami mówiącego. Po liftingu auto oferuje bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Informacje o zbliżaniu się do fotoradarów, czy o cenach paliwa pojawią się na mapie nawigacyjnej. Ponadto system informacyjno-rozrywkowy odtwarzy (ale tylko podczas postoju auta) treści wideo z urządzeń podłączonych przez USB.
Za kołem kierownicy znajduje się 12,3-calowy cyfrowy ekran TFT, na którym wyświetlane są kluczowe informacje. Ekran (o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli) umożliwia kierowcy ustawienie wyświetlacza według własnych preferencji. Do wyboru są dwie konfiguracje zestawu wskaźników: podstawowy zawiera dwie klasyczne tarcze, a w przestrzeni między nimi wyświetlają się wybrane dane; w drugiej wersji zegary są częściowo obrócone, co sprzyja wrażeniu trójwymiarowości, a powierzchnia do wyświetlania informacji jest większa. Dzięki temu można wyświetlać wskazówki z nawigacji (w tym mapę), a także informacje m.in. o zużyciu paliwa, ciśnieniu w oponach, parametrach jazdy eko.
Pozostałe zmiany we wnętrzu to m.in. powiększony do 7,8 l. schowek w desce rozdzielczej, czy przeprojektowany podłokietnik. Wszystkie wersje modelu mają teraz elektryczny hamulec ręczny. Wersje od N-Connecta wzwyż mają na seryjnym wyposażeniu bezprzewodową ładowarkę, która zmieści smartfon w rozmiarze iPhone’a 12 Pro Max. Z przodu oraz z tyłu kabiny znajdują się gniazda USB-A i C.
Odświeżony Juke ma też w standardzie system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (system utrzymania pasa ruchu jest oferowany za dodatkową opłatą, tylko w wersji Tekna – standardowo). Tylna kamera montowana jest seryjnie w całej gamie modelu, a system kamer 360° - jako wyposażenie standardowe w wersji Tekna oraz jako dodatkowe w wersji N Connecta, N-Design oraz N-Sport. Rozdzielczość kamery cofania została powiększona (z 0,3 do 1,3 megapiksela), co polepszyło wyrazistość obrazu, zwłaszcza w warunkach słabego oświetlenia.
Układy napędowe bez zmian
Juke jest dostępny w dwóch wersjach napędowych: hybrydowej z silnikiem spalinowym o mocy 94 KM i momencie obrotowym 148 Nm oraz z silnikiem elektrycznym o mocy 49 KM i momencie obrotowym 205 Nm; spalinowej, z trzycylindrowym silnikiem benzynowym DIG-T o pojemności 1,0 l. z turbodoładowaniem, o mocy 114 KM oraz momencie obrotowym 180 Nm (200 Nm z funkcją overboost).
Ceny
Ceny poliftingowego modelu zaczynają się od 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM. Ta bazowa wersja uzyskała wiele elementów wyposażenia niedostępnych wcześniej, m.in. większe ekrany (ekran za kierownicą ma teraz przekątną 7 cali i 12,3 calowy ekran systemu multimedialnego NissanConnect). Najdroższa jest nowa odmiana N-Sport, oferowana z napędem hybrydowym 1,6 Hybrid (143 KM). Koszt zakupu takiego auta to co najmniej 163 990 zł.
Juke oferowany jest z bezpłatnym pakietem rozszerzonej gwarancji na dodatkowe 2 lata lub ponad standardową 3-letnią gwarancją. Łącznie zatem rozszerzona gwarancja obejmuje 5 lat / 100 tys. km. W Elementy elektrycznego układu napędowego wersji hybrydowej mają 5-letnią gwarancję (lub do 100 000 km). Model jest produkowany w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii.