Ranking kompaktowych SUV-ów w Polsce. Kto liderem sprzedaży?

Ciekawostki
30 Kwi '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Citroen

Jesteśmy świeżo po premierze nowej generacji modelu Citroen C5 Aircross. Czy dzieło francuskich konstruktorów przypadnie do gustu klientom nad Wisłą? Z jakimi konkurentami w segmencie C-SUV przyjdzie zmierzyć się bojowo stylizowanej „c-piątce”?

Według bazy danych IBRM Samar, w pierwszym kwartale AD 2025 zarejestrowano w segmencie aut terenowo-rekreacyjnych klasy kompaktowej (C-SUV) łącznie ponad 37,7 tys. nowych samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego branża wypracowała zatem wzrost przekraczający 10,5 procenta. Niebawem poznamy również kompletne dane sprzedażowe za kwiecień 2025, co pozwoli nam jeszcze lepiej zorientować się w upodobaniach polskich klientów.

Prezentacja 360°

Toyota C-HR SUV Executive Premiere Edition AWD-i

Pokaż prezentację 360°

Tymczasem ze stanu parku na koniec marca wynika, że aktualnym liderem segmentu C-SUV w Polsce jest Toyota C-HR. Reprezentant japońskiej marki skusił dotychczas ponad 4,5 tys. nabywców. Na podkreślenie zasługuje również fakt, że ubiegłoroczne cele sprzedażowe udało się importerowi przekroczyć o niemal dwadzieścia trzy procent. Drugie miejsce w wyścigu zajmuje crossover marki Kia, który na chwilę obecną traci do lidera ponad tysiąc sprzedanych aut. Dystans dzielący „koreańczyka” od C-HR’a zapewne jednak zmaleje, gdy do oferty trafi spodziewana już niebawem Kia Sportage w wersji poliftingowej

Źródło: KIA

Najpoważniejszym kandydatem do zdobycia brązowego modelu wydaje się na chwilę obecną Hyundai Tucson. Model wytwarzany za naszą południową granicą nie ma jednak dobrej passy, o czym świadczy spadek rejestracji aż o szesnaście procent. Inna sprawa, że do czołowej trójki puka Nissan Qashqai. Aktualnie „japończyk” ma na swoim koncie 2,7 tys. zarejestrowanych egzemplarzy, czyli o ponad sto mniej niż wynosi dorobek Tucsona.

Źródło: Nissan

Ranking sprzedaży kompaktowych SUV-ów w Polsce (pierwszy kwartał 2025):

  1. Toyota C-HR: 4527 egzemplarzy
  2. Kia Sportage: 3448
  3. Hyundai Tucson: 2815
  4. Nissan Qashqai: 2701
  5. Dacia Duster: 2076
  6. Volkswagen Tiguan: 1743
  7. Cupra Formentor: 1442
  8. Toyota Corolla Cross: 1362
  9. Jaecoo 7: 1202
  10. Volvo XC40: 1177
  11. Omoda 5: 1147
  12. Skoda Karoq: 1067
  13. MG ZS: 1065
  14. BMW X1: 866
  15. Kia XCeed: 837
  16. Audi Q3: 736
  17. Cupra Terramar: 700
  18. Renault Austral: 646
  19. Lexus UX: 625
  20. Suzuki S-Cross: 569
Źródło: Citroen

Na koniec warto jeszcze wrócić do nowego Citroena C5 Aircross, któremu przyjdzie zmierzyć się chociażby z rosnącymi w siłę producentami aut chińskich na czele z Jaecoo, Omodą oraz MG. Według stanu na koniec marca bieżącego roku, „c-piątka” plasowała się w segmencie C-SUV dopiero pod koniec trzeciej dziesiątki z pulą 356 zarejestrowanych egzemplarzy.

Tagi