Sprzedaż nowych aut w Polsce. MG puka do pierwszej dziesiątki
Niecierpliwie czekamy na podsumowanie kwietniowych wyników sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Zaledwie kilka dni temu odbyły się targi Poznań Motor Show, na których pojawiła się silna reprezentacja producentów chińskich. Czy ofensywa marek z Państwa Środka przełoży się na sukcesy handlowe?
W pierwszej i drugiej dekadzie kwietnia zarejestrowano na polskim rynku łącznie 29 487 nowych samochodów osobowych. Jak wskazuje raport IBRM Samar, uzyskany wynik oznacza wzrost na poziomie 8,55 procenta. Wiodącym graczem jest Toyota, której dealerzy wydali niemal pięć tysięcy pojazdów (-3,6%). Za Japończykami plasuje się Skoda. Dystrybutor takich modeli jak Octavia czy Kodiaq sprzedał dotychczas 3064 auta, co jednak nie wystarczyło do powtórzenia celów ubiegłorocznych (-4,8 procenta). Na ostatnim miejscu podium lokuje się Volkswagen z dorobkiem 1969 egzemplarzy (-5,3%).

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tuż za topową trójką sklasyfikowano markę Kia. Południowokoreański gracz może pochwalić się wynikiem 1,8 tys. rejestracji, co daje wzrost rzędu 16,2%. Podczas niedawno zakończonych targów Poznań Motor Show firma zaprezentowała szerokiej publiczności m.in. zmodernizowaną wersję crossovera EV6. Kolejne nowości już czekają w kolejce. Tymczasem BMW wysforowało się na prowadzenie w zestawieniu najpopularniejszych marek segmentu premium. Po dwóch dekadach kwietnia dealerzy bawarskiej marki wydali klientom 1780 samochodów. Wrażenie robi tempo wzrostu sprzedaży Monachijczyków, które sięga niemal czterdziestu procent.
Kwietniowa wystawa Poznań Motor Show obfitowała również w premiery modeli chińskich producentów. Bezapelacyjnym numerem jeden tego segmentu jest MG, należące do koncernu SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju. Dotychczas ofertę marki Morris Garage wybrało 758 klientów, co daje dwunastą lokatę w rankingu obok takich tuzów jak Lexus, Cupra czy Ford. Analitycy branżowi obserwują również poczynania Omody. To również przedstawiciel motoryzacji zza Wielkiego Muru. Niedawno firma nawiązała współpracę reklamową z Wojciechem Szczęsnym, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki wśród polskich klientów.
Najpopularniejsze marki aut w Polsce (dane za okres 1-20 kwietnia 2025):
- Toyota: 4990 egzemplarzy
- Skoda: 3064
- Volkswagen: 1969
- Kia: 1807
- BMW: 1780
- Mercedes-Benz: 1665
- Volvo: 1506
- Hyundai: 1467
- Audi: 1402
- Dacia: 1046
- Lexus: 758
- MG: 758
- Cupra: 710
- Ford: 704
- Renault: 692
- Suzuki: 421
- Peugeot: 419
- Mazda: 370
- Omoda: 339
- Opel: 331