Elektryczne Renault Kangoo E-Tech – jaki zasięg?
Wiosną przyszłego roku do sprzedaży wejdzie w pełni elektryczne Renault Kangoo Van E-Tech. Jak poinformował francuski producent, zasięg „elektryka” według cyklu pomiarowego WLTP sięga nawet 300 kilometrów.
Wariant oznaczony dopiskiem E-Tech dołączy do gamy modelowej obok spalinowych wersji nowego Renault Kangoo, stając w szranki z takimi graczami jak m.in. Citroen e-Berlingo oraz Peugeot e-Partner. Samochód wyposażono w silnik o mocy 90 kW oraz do 245 Nm momentu obrotowego. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 45 kWh, który dzięki zgromadzonej energii elektrycznej zapewnia teoretyczny zasięg nawet do 300 kilometrów.
Przy małym obciążeniu pojazdu kierowca wybrać może tryb Eco, który poprawia zasięg kosztem mocy i prędkości maksymalnej.
Renault Kangoo E-Tech – wersje, wyposażenie
Użytkownik może korzystać z trzech rodzajów ładowarek do wyboru. Ta najszybsza, o mocy 80 kW na prąd stały, potrzebuje około 30 minut, aby „zatankować” wystarczającą ilość energii do pokonania 170 kilometrów. Standardowo Renault Kangoo oferuje ładowarkę trójfazową 11 kW, która jest przystosowana do ładowania w warunkach domowych.
W gamie produktowej Kangoo znajdzie się wersja „zwykła” oraz przedłużona. Pojemność przedziału ładunkowego sięga 3,9 m3 (4,9 m3 w dłuższej wersji), ładowność wynosi 600 kilogramów (800 kg), a maksymalnie auto może ciągnąć przyczepę o masie 1500 kg.
W zależności od wersji elektryczne Renault Kangoo można wyposażyć w takie udogodnienia jak m.in. 10-calowy ekran na tablicy rozdzielczej, podgrzewane przednie fotele i kierownica, kartę „hands-free”, system jazdy w korku oraz dostęp do usług mobilnych.