Odświeżona Skoda Kodiaq wchodzi do gry
Czeska marka przeprowadziła w br. facelifting swojego flagowego SUV-a. Odświeżony Kodiaq jest dostępny w wersjach Ambition i Style oraz w wariantach Laurin & Klement, Sportline, a także RS.
Wersje Ambition i Style charakteryzują się off-roadowym stylem, a ich srebrne wykończenia na przednim i tylnym zderzaku nadają im wyrazistego wyglądu. Przód auta ma podwyższoną maskę i przeprojektowana, bardziej wyprostowaną osłonę chłodnicy. Od wersji Style duży SUV marki jest standardowo wyposażony w reflektory Full LED Matrix oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Specjalne obręcze ze stopów lekkich Aero, przeprojektowane przednie i tylne zderzaki oraz nowy, połyskliwy czarny spojler tylny i wykończenia po bokach tylnej szyby czynią model bardziej aerodynamicznym.
Wnętrze pojazdu wyposażono w nowe, ozdobne listwy, dodatkowe kontrastowe szwy i ulepszone funkcje oświetlenia wnętrza LED. Po raz pierwszy w ofercie SUV-a znajdują się ergonomiczne fotele z perforowanej skóry z elektryczną regulacją, wentylacją i funkcją masażu. Fotele Eco, dostępne jako opcja w wersjach wyposażenia Ambition i Style, mają wysokiej jakości pokrowce wykonane z wegańskich materiałów pochodzących z recyklingu. Kolejnym opcjonalnym dodatkiem jest system dźwiękowy Canton z 11 głośnikami i subwooferem w bagażniku.
Dwa diesle, trzy benzyny
Kodiaq oferowany jest z silnikami, należącymi do najnowszej generacji EVO. Dwa silniki wysokoprężne i trzy silniki benzynowe zapewniają moc od 150 KM do 245 KM. Podstawowy silnik 1.5 TSI to jedyny wariant dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. We wszystkich pozostałych wariantach standardem jest 7-biegowa przekładnia DSG. Silniki o mocy 190 KM lub więcej oferowane są z napędem na wszystkie koła.
Na polskim rynku dostępny jest także Kodiaq w usportowionej wersji RS. Błyszczące czarne elementy nadwozia i nowe 20-calowe obręcze ze stopów lekkich Sagitarius sprawiają, że pojazd ma dynamiczny wygląd. Sportowy SUV jest standardowo wyposażony w reflektory LED Top Matrix. Wnętrze modelu Kodiaq RS zdobią czarne sportowe fotele Suedia z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami i panelami drzwi obitymi tym samym materiałem.
W usportowionym wariancie modelu zadebiutuje silnik benzynowy 2.0 TSI. Jego moc wynosi 245 KM, dzięki czemu jest o 5 KM mocniejszy niż silnik wysokoprężny biturbo poprzedniej wersji modelu. Jednocześnie jest o ponad 60 kg lżejszy niż silnik TDI. Pojazd wyposażono także w nową, lżejszą o 5,2 kg 7- biegową skrzynię DSG. To wszystko sprawia, że zapewnia on bardzo dobre osiągi.
Specjalna oferta w Polsce
Polscy klienci otrzymują możliwość wyboru m.in. pakietu Comfort dla wersji Ambition, Style oraz RS. Pakiet Comfort dla Style zawiera m.in. system nawigacji Amundsen z 8-calowym ekranem, kamerę cofania, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika (z bezdotykową obsługą) oraz pakiet Sunset. Wybierając pakiet Comfort dla wersji RS klient, oprócz nawigacji Amundsen, otrzyma również system dźwiękowy Canton, a także gniazdo 230V oraz USB-C w tylnej części podłokietnika.
Ceny w polskich salonach
Chętni na Skodę Kodiaq muszą dysponować kwotą min. 112 150 zł, która pozwoli na zakup auta w bazowej specyfikacji Ambition z najsłabszą jednostką benzynową 1.5 TSI ACT 150 KM i sześciobiegową skrzynią manualną. Druga z kolei wersja Style ze 150-konnym benzyniakiem i automatem 7-DSG, wyceniona została na 139 800 zł. Atrakcyjna i bogata odmiana Sportline plus silnik benzynowy 2.0 TSI 190 KM oraz napęd 4x4, to wydatek rzędu 168 700 zł. 200-konny diesel z napędem na obie osie i skrzynią DSG w topowej wersji Laurin & Klement, to koszt 198 200 zł. Niewiele mniej, bo równo 198 tys. zł, kosztuje usportowiona, atrakcyjna odmiana RS, z benzynową jednostką 2.0 TSI 245 KM.