Nowe BMW M5 CS: moc jest z nim!
Wiosną na rynek wejdzie najmocniejszy jak dotąd model w całej historii firmy BMW M GmbH. Czteromiejscowe M5 CS legitymuje się silnikiem V8, który rozwija moc 635 KM, czyli o 10 KM więcej niż wariant M5 Competition.
Sercem wersji BMW M5 CS jest 4,4-litrowy silnik V8, który rozwija moc 635 koni mechanicznych oraz do 750 Nm momentu obrotowego w przedziale 1800-5950 o/m. Wyposażenie standardowe obejmuje ośmiostopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła z trybem 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.
Jak wynika z danych fabrycznych, samochód zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie trzy sekundy, zaś strzałka prędkościomierza dochodzi do 200 km/h po upływie 10,4 sekundy od startu. Prędkość maksymalna została przez konstruktorów ograniczona do 305 km/h.
Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny, jak również osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza, są wykonane z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), z częściowo widoczną strukturą włókien. Na uwagę zasługują takie akcenty stylistyki nadwozia jak obramowanie atrapy chłodnicy w kolorze złotobrązowym oraz elementy świetlne w kształcie litery „L”, które świecą na żółto zamiast na biało. Układ wydechowy standardowo wykonany jest ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych polakierowano na czerwono (wykończenie w kolorze złotym dostępne jest na życzenie).
Również i kabina pasażerska zwraca uwagę efektowną stylistyką. Karbonowe fotele z przodu oraz dwa pojedyncze siedzenia z tyłu wykończono czarną tapicerką ze skóry Merino oraz przeszyciami w kolorze czerwonym Mugello. Kierownica, obszyta alcantarą, ma znacznik na godzinie 12:00, który przywodzi na myśl klasyczne samochody wyścigowe. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring.