Porsche Taycan Cross Turismo. Debiut uterenowionej wersji
Niemiecki producent zaprezentował nową wersję Taycana, dzięki czemu w ofercie pojawił się uterenowiony wariant elektrycznego modelu. Porsche Taycan Cross Turismo pojawi się w salonach latem br., zaś ceny zaczynać się będą od 436 tys. zł.
Wyglądem zewnętrznym Taycan Cross Turismo nawiązuje do koncepcyjnego studium Mission E Cross Turismo, które zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 roku. Sylwetkę auta charakteryzuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, którą projektanci Porsche nazywają „flyline”. Nowy model ma elementy wzornictwa odwołującego się do świata off-roadu, jak nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi. Dzięki pakietowi Off-Road Design Taycan Cross Turismo otrzymuje także specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Te ostatnie podkreślają efektowny wygląd oraz zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni.
Pełna gama silnikowa od chwili debiutu
Porsche Taycan Cross Turismo korzysta z napędu elektrycznego o architekturze 800 V, tego samego, jaki montowany jest w „zwykłym” Taycanie. W wersji Cross Turismo stosowane jest podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Nowe nadwozie dodało autu 47 mm dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach oraz ponad 1200 litrów przestrzeni ładunkowej, z dostępem przez dużą tylną pokrywę.
Już na starcie Porsche Taycan Cross Turismo oferowane będzie z pełną gamą jednostek napędowych. Dostępne są cztery odmiany, a standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh.
Gama wariantów nowego Porsche Taycan Cross Turismo
Wersja
Moc
0-100 km/h
Prędkość maks.
Zasięg
4
380 KM / 476 KM
5,1 s
220 km/h
389-456 km
4S
490 KM / 571 KM
4,1 s
240 km/h
388-452 km
Turbo
625 KM / 680 KM
3,3 s
250 km/h
395-452 km
Turbo S
625 KM / 761 KM
2,9 s
250 km/h
388-419 km
W każdej wersji w standardzie występuje zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Pakiet Off-Road Design dostępny jako opcja, pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm, dzięki czemu Taycan Cross Turismo może być również użytkowany w trudniejszym terenie. Tryb Gravel, oferowany standardowo, poprawia sprawność podczas jazdy po wyboistych drogach.
Sportowe akcesoria do Taycana Cross Turismo
Dla nowego modelu Taycan Cross Turismo inżynierowie i projektanci Porsche opracowali tylny bagażnik, który zmieści do trzech rowerów. Co ciekawe, jest możliwość otworzenia tylnej pokrywy nawet z przymocowanymi rowerami. Jednocześnie Porsche zaprezentowało dwa rowery elektryczne: eBike Sport oraz eBike Cross, których wzornictwo i moc sprawiają, że pasują one do charakteru Cross Turismo.
Ceny Taycana Cross Turismo
Porsche Taycan 4 Cross Turismo wycenione zostało na 436 tysięcy złotych i wzwyż, w zależności od wybranych opcji dodatkowych, wersja Taycan 4S Cross Turismo – od 486 tys. zł, odmiana Taycan Turbo Cross Turismo – od 668 tys. zł, zaś wariant Taycan Turbo S Cross Turismo – od 810 tys. zł.