Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1744026635781 3.0.14

Chińska Denza kontra niemieckie marki premium

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
11 Kwi '25
Chińska Denza kontra niemieckie marki premiumŹródło: Denza

Zadanie stojące przed marką należącą do BYD nie będzie łatwe, jednak na korzyść Chińczyków przemawiać mogą ceny, wyposażenie oraz zaawansowana technologia pokładowa. Premiera Denzy na rynku europejskim odbyła się w ramach imprezy modowej Milan Design Week.

O marce Denza pisaliśmy już na łamach naszego bloga. Prestiżowy brand koncernu BYD jest coraz bliżej rozpoczęcia sprzedaży samochodów na rynku europejskim, co ma nastąpić w listopadzie bieżącego roku. Wśród krajów Starego Kontynentu, które centrala wzięła pod lupę, figurują między innymi Niemcy oraz Włochy. I to właśnie w ramach wydarzenia Milan Design Week zaprezentowano naszpikowany technologią model Denza Z9 GT. Od strony stylistycznej „dziewiątka” stanowi połączenie kombi, SUV-a oraz coupe. Auto zaprojektował zespół pod kierownictwem Wolfganga Eggera, który wcześniej tworzył m.in. dla marek Lancia, Alfa Romeo oraz Audi.

Źrodło: Denza

Warto dodać, że Denza narodziła się w 2010 roku jako przedsięwzięcie joint-venture między BYD a Mercedesem. Aktualnie projekt w całości pilotuje już gracz zza Wielkiego Muru. Z zapowiedzi centrali wynika, że Z9 GT doczeka się pełnej wersji elektrycznej o mocy systemowej blisko tysiąca koni mechanicznych oraz hybrydy Plug-in, opartej na benzyniaku 2.0 i układzie trzech jednostek napędzanych siłą elektronów. Ponadto wielce prawdopodobna jest europejska premiera minivana noszącego oznaczenie Denza D9.

Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, w marcu bieżącego roku rejestracje samochodów osobowych producentów chińskich wyniosły 2862 egzemplarze, co uznać można za nowy rekord miesięczny w Polsce. Cały pierwszy kwartał zamknął się natomiast wynikiem 7075 sprzedanych aut. Trzon segmentu tworzą kolejno następujący gracze: MG, siostrzane marki Jaecoo i Omoda, a także BAIC oraz BYD.

Podziel się ze znajomymi