Nowa Honda ZR-V (2023) – cena
Ten hybrydowy SUV japońskiej marki dzieli elementy płyty podłogowej z Hondą Civic. Gabarytami nadwozia długa na 4568 milimetrów Honda ZR-V wpisuje się w lukę między modelami HR-V a CR-V. Bogato wyposażona wersja bazowa kosztuje niemal 190 000 złotych.
Wśród klasowych rywali Hondy ZR-V wskazać można takich graczy jak m.in. Kia Sportage (długość nadwozia: 4515 milimetrów), Renault Austral (4510 mm) czy Hyundai Tucson (4500 mm). Crossover japońskiej marki otrzymał hybrydowy układ napędowy e:HEV o systemowej mocy rzędu 184 KM oraz maksymalnie 315 niutonometrów momentu obrotowego. Jak wskazują dane techniczne ZR-V, kierowca pojazdu może rozpędzić się do 100 km/h w około 7,8 sekundy po starcie, zaś średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 5,7 l/100 km (według standardów WLTP).

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Układ napędowy japońskiej hybrydy wykorzystuje akumulator litowo-jonowy do zasilania dwóch jednostek elektrycznych, tworzących tandem z dwulitrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracującym w cyklu Atkinsona. Przełączanie między trybem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym odbywa się bez udziału kierowcy. Kabinę pasażerską wykonano materiałami niezłej jakości. Ciekawym dodatkiem jest kratka nawiewu powietrza o wzorze plastra miodu, biegnąca przez całą szerokość deski rozdzielczej. Jakby piętro niżej znajduje się panel klimatyzacji z trzema wygodnymi w obsłudze pokrętłami. Zastrzeżenia można mieć jednak do bagażnika, którego standardowa pojemność wynosi 380-390 litrów.
Nowa Honda ZR-V (2023) – cena od 189 900 złotych
Samochód azjatyckiego producenta jest bogato wyposażony w systemy wpływające na bezpieczeństwo jazdy. Należy do nich m.in. ostrzeganie przed kolizją z funkcją aktywnego hamowania, tempomat adaptacyjny, asystent jazdy w korku, rozpoznawanie znaków drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, jak również kamera cofania. Pokładowy system multimedialny z nawigacją obsługuje się za pomocą 9-calowego ekranu dotykowego, w standardzie przewidziano też bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay.
Ceny katalogowe Hondy ZR-V startują od 189 900 złotych. Wersja wyposażeniowa Elegance oferuje 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podłokietnik fotela kierowcy, dwupłaszczyznową regulację kolumny kierownicy, podgrzewane fotele przednie, obudowy lusterek w kolorze nadwozia, przednie reflektory ledowe itd.
Wersja Sport, wyceniona na kwotę od 199 400 złotych, zawiera m.in. czarne lusterka i ramki szyb, tapicerkę będącą połączeniem tkaniny i skóry syntetycznej oraz elektrycznie sterowane klapy bagażnika. Dopłaty nie wymagają ponadto sportowe pedały, oświetlenie wnętrza LED, indukcyjna ładowarka do smartfonów ani dodatkowe gniazda USB.
Ofertę Hondy ZR-V zwieńcza wyceniona na 210 400 złotych odmiana Advance. Ma ona na pokładzie chociażby wykończone skórą fotele z perforowanymi wstawkami i srebrnymi przeszyciami, wyświetlacz przezierny Head-up, podgrzewaną kierownicę, panoramiczny dach oraz błyszczące, czarne felgi z diamentowym szlifem. Bliższe informacje dotyczące oferty zawiera konfigurator Honda ZR-V.