Nowy Fiat 500 1.0 Hybrid zaprezentowany
Fiatowski maluch doczekał się benzynowej wersji silnikowej ze wspomaganiem elektrycznym. Z zapowiedzi turyńskiej centrali wynika, że oficjalny start produkcji siedemdziesięciokonnej odmiany Fiat 500 1.0 Hybrid nastąpi w listopadzie. Do końca roku powstać ma około 5 tys. takich pojazdów.
O premierze modelu Fiat 500 1.0 Hybrid mówiło się w branży motoryzacyjnej już od jakiegoś czasu. Stylistycznie benzynówka wygląda identycznie jak pełna wersja elektryczna. Gama produktowa zawiera odmianę hatchback, wariant z układem drzwi 3+1 oraz kabriolet z odsuwanym dachem. Do napędu posłużył silnik 1.0 Firefly, sprzęgnięty z sześciostopniową przekładnią manualną. Wszystkie elementy nowego pojazdu, w tym 12-woltowy układ elektryczny – będą w całości produkowane we Włoszech.
Na liście wyposażenia Fiata 500 1.0 Hybrid znajdą się między innymi multimedia z systemem Uconnect 5 i ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay/Android Auto oraz funkcja automatycznego hamowania awaryjnego. Jak wynika z ustaleń portalu Automotive News, fiatowska mikrohybryda będzie kosztować około 17 tys. euro, co przy aktualnym kursie dawałoby cenę od mniej więcej 72 tys. złotych.
Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca czerwca turyńska marka zarejestrowała w Polsce nieco ponad dziewięćset fabrycznie nowych samochodów osobowych. Uzyskany wynik plasuje Fiata obok takich graczy jak chociażby Mitsubishi. Dla porównania, najbardziej „wolumenowym” brandem w portfolio Grupy Stellantis jest Peugeot, którego ofertę wybrało dotychczas 5,1 tys. klientów.