Zmiany w ofercie Fiata Talento
Jak udało się nam potwierdzić, w grudniu ubiegłego roku zakończono produkcję oraz sprzedaż Fiata Talento w wersji osobowej. Chodzi tu o samochód z homologacją M1.
Z powodu połączenia Fiat Chrysler Automobiles oraz Grupy PSA w spółkę Stellantis, co nastąpiło w styczniu bieżącego roku, przyszłość wielu modeli obu producentów planuje się już w oparciu o wspólne platformy technologiczne obu koncernów, zaś warunki dotychczasowej współpracy z innymi firmami ulegają zmianom. Taka właśnie sytuacja miała miejsce w przypadku osobowej wersji modelu Talento w grudniu 2020 roku.
Warto jednak podkreślić, że przez cały bieżący rok nadal będą produkowane oraz oferowane egzemplarze Talento w wersji z homologacją N1 (furgon, odmiana brygadowa oraz 6-osobowe kombi). Nowością w gamie „dostawczaka” jest silnik 2.0/170 KM oraz automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa DCT, a niebawem pojawi się jeszcze ulepszony system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali.
Fiat Talento zadebiutował w 2016, zajmując w gamie produktowej miejsce należące wcześniej do Scudo. Powstał jako bliźniacza wersja modelu Renault Trafic, a produkcję zlokalizowano we francuskim zakładzie Sandouville. Talento z homologacją ciężarową występuje w wersjach różniących się długością nadwozia, rozstawem osi oraz wysokością dachu. Ładowność wynosi maksymalnie 1200 kilogramów, a pojemność ładunkowa sięga nawet 8,6 m3. Klienci mogą również zamówić egzemplarze ze specjalistyczną zabudową.