Nadjeżdża nowa Honda HR-V
Przy okazji zmian generacyjnych w miejskim crossoverze zadebiutuje hybrydowa wersja napędowa, która firmowana będzie znaczkiem "e:HEV". Zapewne będzie to mocniejsza odmiana systemu, który oferuje już Honda Jazz.
W lutym bieżącego roku światło dzienne ujrzy Honda HR-V nowej generacji. Stylistyka nadwozia tego samochodu pozostaje na razie tajemnicą, lecz jak twierdzą wiarygodne źródła, „japończyk” zwracać będzie uwagę m.in. wąskimi otworami świateł diodowych, atrapą chłodnicy przypominającą kształtem sześciokąt, jak również bardziej pochyloną szybą klapy bagażnika.
Model aktualnie oferowany jeszcze na rynku europejskim wyposażono w jednostki benzynowe 1.5 i-VTEC o mocy maksymalnie 130 lub 182 koni mechanicznych. Nowa Honda HR-V otrzyma natomiast napęd hybrydowy e:HEV. „Ten innowacyjny, dwusilnikowy układ charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, niskim zapotrzebowaniem na paliwo, a jednocześnie dostarcza kierowcy wiele radości z jazdy” - zapowiada producent.
Do końca 2022 roku pełna gama głównych modeli Hondy, jakie oferowane są na rynku europejskim, ma zostać wyposażona w zelektryfikowane układy napędowe. Tak się już zresztą stało w przypadku Hondy CR-V oraz Jazza. Ten ostatni model napędzany jest układem dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym benzynowcem. Jednostka spalinowa może napędzać koła samochodu za pośrednictwem jednostopniowej przekładni e-CVT oraz mechanizmu sprzęgła blokującego lub pracować jako generator prądu.
Według statystyk IBRM Samar, w roku ubiegłym zarejestrowano w naszym kraju łącznie około 6 100 nowych samochodów marki Honda. Model HR-V zapewnił sobie prawie 29-procentowy udział w wynikach importera.