Przymiarki do elektrycznej Astry
W 2023 roku zadebiutuje całkowicie elektryczna Astra‑e. Spodziewany zasięg kompaktowego Opla „na prądzie” wynieść może powyżej 400 kilometrów.
Początkowo Astra szóstej generacji sprzedawana będzie z benzynowymi jednostkami 1.2 turbo (110 lub 130 KM) oraz z silnikiem wysokoprężnym 1.5 (130 KM). Do tego dochodzą warianty hybrydowe PHEV, które w połączeniu z motorem 1.6 zapewniają moc systemową 180 lub 225 koni mechanicznych. Dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorze trakcyjnym 12,4 kWh hybryda jest w stanie pokonać „na prądzie” dystans maksymalnie około 60 kilometrów (pomiar WLTP).
Natomiast w roku 2023 na rynku pojawi się całkowicie elektryczna Astra-e, która według ustaleń portalu Auto Express zostanie zbudowana na koncernowej płycie podłogowej STLA Medium (Opel należy do grupy Stellantis obok Peugeota i Citroena). Akumulatory mogą mieć pojemność około 60 kWh, dzięki czemu teoretyczny zasięg samochodu na jednym ładowaniu powinien przekraczać 400 kilometrów.
Podobnie jak w przypadku modeli Corsa-e oraz Mokka-e, Astra-e będzie pod względem stylistycznym tylko nieznacznie różnić się od wariantów z napędem spalinowym. Elementy charakterystyczne dla „elektryka” to przede wszystkim obecność klapki portu ładowania, inny wzór obręczy aluminiowych oraz specjalne wersje kolorystyczne nadwozia.
Dodajmy, że najpóźniej do 2024 roku wszystkie modele niemieckiej marki dostępne będą w odmianie spalinowej oraz zelektryfikowanej. Natomiast od roku 2028 Opel zamierza sprzedawać na rynku europejskim wyłącznie pojazdy zasilane energią elektryczną.