Nowy Citroen C5 Aircross 2022 – wersja po liftingu
Trzeba przyznać, że wizualnie nowy SUV Citroena mocno różni się od swojego bezpośredniego poprzednika. Jest to zasługa przeprojektowanego układu przedniego pasa, który zwraca uwagę grafiką oświetlenia oraz efektownym wykończeniem atrapy chłodnicy.
Na przełomie maja i czerwca na rynek europejski trafić mają pierwsze egzemplarze modelu Citroen C5 Aircross w poliftingowej wersji. Ten stylizowany na auta terenowo-rekreacyjne samochód zaskakuje nowym wzorem atrapy chłodnicy oraz oryginalną grafiką reflektorów i tylnych lamp. Projektanci francuskiej marki postawili na bardziej uporządkowane linie i geometryczne formy, rezygnując z wcześniej zastosowanych krągłości. Dzięki temu zabiegowi wydaje się, że samochód nie tylko ma bardziej pionowy kształt, ale również pewniej stoi na kołach.
Aircross chce być jednocześnie bardziej „premium”, o czym świadczy m.in. dostępność diamentowanych felg 18”, projekt deski rozdzielczej z większym niż dotychczas ekranem dotykowym (ma 10 cali; wcześniej tylko 8”), jeszcze wygodniejsze siedzenia z serii Citroen Advanced Comfort, nie wspominając o rozbudowanej palecie akcesoriów służących do personalizacji.
Podobnie jak w poprzedniej wersji, wysoki komfort jazdy nowym Citroenem C5 Aircross zapewnia konstrukcja zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. W kabinie nie zabrakło układu tylnych siedzeń, które można niezależnie przesuwać, pochylać lub wyjmować. Ponadto specyfikacja fabryczna obejmuje łącznie 20 systemów asystenckich – jedną z dostępnych funkcji jest program Highway Driver Assist, czyli możliwość jazdy autonomicznej poziomu drugiego.
Citroen C5 Aircross 2022 – dane techniczne
Warto zwrócić uwagę, że Aircross powstał według innej koncepcji stylistycznej niż pozostałe nowości spod znaku szewrona na czele z Citroenem C4 czy nietuzinkowym Citroenem C5 X. Wymiary nadwozia odświeżonej wersji są następujące:
- długość: 4500 mm
- szerokość: 1840 mm
- wysokość: 1670 mm (z relingami dachowymi)
- rozstaw osi: 2730 mm
- prześwit: 230 mm
- średnica kół: 720 mm
- pojemność bagażnika: 580 do 720 litrów (do 1630 l po złożeniu siedzeń); wersja PHEV: 460 do 600 l
W porównaniu z poprzednią wersją w Citroenie C5 Aircross nie zmieniła się paleta wersji silnikowych. Trzon oferty tworzy zatem benzyniak 1.2 PureTech oraz diesel 1.5 Blue HDi (obie jednostki spalinowe rozwijają 130 KM), zaś topową wersję napędza układ hybrydowy 1.6 PHEV, który zapewnia maksymalnie moc 225 koni mechanicznych oraz do 320 Nm momentu obrotowego. W trybie jazdy bezemisyjnej hybryda jest w stanie pokonać dystans do 55 kilometrów.
Citroen C5 Aircross 2022 – konkurenci
Aircrossa produkuje fabryka Grupy Stellantis we francuskim Rennes. Samochód ma pod względem konstrukcyjnym wiele wspólnego z takimi modelami jak Opel Grandland i Peugeot 3008. Lista konkurentów jest jednak o wiele dłuższa i zalicza się do nich ponadto chociażby Kia Sportage, Skoda Karoq oraz Hyundai Tucson.
Licząc od momentu premiery rynkowej, która miała miejsce w 2018 roku, Citroen C5 Aircross osiągnął już sprzedaż przekraczającą 260 000 egzemplarzy. Trzymamy kciuki, aby zmodernizowana wersja utrzymała tą dobrą passę...
AKTUALIZACJA:
Właśnie ukazały się informacje dotyczące cen i wersji wyposażenia modelu Citroen C5 Aircross po face-liftingu. Przejdź do artykułu.