GAC Hyptec HT i GAC Aion V. Dwa nowe modele z Chin na polskim rynku
Na polskim rynku zadebiutowały dwa nowe modele z Chin – GAC Hyptec HT oraz GAC Aion V. Wraz z pojawieniem się tych aut otwarty został także flagowy salon sprzedaży zlokalizowany w Warszawie.
Na polskim rynku jest coraz więcej chińskich marek samochodowych i rośnie sprzedaż modeli rodem z Państwa Środka. Potwierdzeniem tego trendu są dane analizowane przez IBRM Samar i zgromadzone w aplikacji Mototrendy Pro+.
Wynika z nich, że w okresie styczeń-sierpień 2025 roku polscy kierowcy kupili 26 026 egzemplarzy nowych, chińskich aut. To aż o 385,29 proc. więcej niż w analogicznych miesiącach 2024 roku, kiedy to klientom wydano 5363 pojazdów.
Obecnie na pierwszym miejscu wśród chińskich marek jest MG (9693 sprzedanych aut), drugą pozycję zajmuje Omoda (4468 dostarczonych modeli), a na najniższym stopniu podium wylądowało Jaecoo (3612 wydanych pojazdów). Wśród modeli prym wiedzie MG HS (4794 wydanych pojazdów), druga jest Omoda 5 (3635 szt.), a trzecie Jaecoo 7, na które zdecydowało się 3612 kierowców.
GAC Aion V – nowy chiński SUV na polskim rynku
Na początek językowa informacja. Nazwę marki GAC czyta się „GAK”. Teraz polscy klienci będą mogli kupić dwa elektryczne modele tego producenta. Są to GAC Aion V oraz GAC Hyptec HT.
Pierwszy z nich to kompaktowy SUV o wymiarach (dł./szer./wys.) 4605/1876/1686 mm, a rozstaw osi to 2775 mm. GAC Aion V ma nowoczesną stylistykę, w której znalazły się ostre linie, a z boku wyróżniają się wydatne, tylne nadkola.
Pierwsze przymiarki pokazują, że auto ma przestronne wnętrze w obu rzędach siedzeń. Powody do zadowolenia dają również materiały dobrej jakości. Na potrzeby rodzin wygospodarowano bagażnik o pojemności 427-1600 l.
GAC Aion V występuje z elektrycznym silnikiem generującym 204 KM oraz 240 Nm. Dzięki temu przednionapędowy model rozpędza się do setki po 7,9 s, a maksymalna prędkość to 160 km/h.
GAC Aion V – daleko nim zajedziesz
GAC Aion V ma na pokładzie baterie o pojemności 75,3 kWh, a średnie zużycie prądu producent określił na 16,7 kWh/100 km. Po naładowaniu akumulatorów na 100 proc. w mieszanym cyklu można pokonać maksymalnie 510 km, a w mieście – 708 km.
Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym to 11 kW, a stałym – 180 kW. Korzystając z pierwszego z tych wariantów energię uzupełnimy w zakresie 0-100 proc. po ok. 8 godz. Jeżeli wybierzemy szybką ładowarkę to po 24 min uzupełnimy prąd od 10 do 80 proc., a po 18 min w zakresie 30-80 proc.
GAC Aion V dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Premium oraz Luxury. Pierwsza z nich to wydatek 178 900 zł, natomiast za drugą trzeba zapłacić 187 900 zł.
GAC Hyptec HT – tu czuje się klasę premium
Przedstawiciele firmy GAC twierdzą, że GAC Hyptec HT to już klasa premium. Trudno nie zgodzić się z nimi, bo auto prezentuje się elegancko, a wnętrze wykończono przy użyciu szlachetnych materiałów. Nie brakuje tu m.in. naturalnej skóry Nappa.
Pasażerowie mogą cieszyć się podróżowaniem na wygodnych fotelach oraz mnóstwem miejsca w obu rzędach siedzeń. Atutem pojazdu jest także bagażnik o pojemności aż 670-1802 l.
GAC Hyptec HT pod maską ma elektryczną jednostkę produkującą 244 KM oraz 309 Nm. Dzięki niej samochód rozpędza się do setki po 7 s, a maksymalnie można nim jechać 183 km/h.
GAC Hyptec HT – prądu wystarczy na daleką podróż
Prąd zgromadzony w baterii o pojemności 72,7 kWh wystarczy na pokonanie w cyklu mieszanym 445 km, a w mieście 577 km. Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym wynosi 11 kW, natomiast prądem stałym 163 kW. Energię można uzupełnić w zakresie 30-80 proc. (AC) po ok. 4,2 godz., lub po ok. 28 min, gdy skorzystamy z szybkiej ładowarki (DC).
GAC Hyptec HT dostępny jest tylko z jedną specyfikacją wyposażeniową Elite. Importer życzy sobie za pojazd 222 900 zł.