Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe: unikat wszech czasów sprzedany za rekordową kwotę

Ciekawostki
1 Cze '22
Agnieszka Gała
Źródło: Mercedes-Benz

Jeden z dwóch oryginalnych egzemplarzy 300 SLR Uhlenhaut Coupe z klasycznej kolekcji Mercedes-Benz Classic został sprzedany za rekordową kwotę 135 milionów euro. Dochód ze sprzedaży pozwoli firmie na rozpoczęcie nowego globalnego projektu, wspierającego młode pokolenie na ścieżkach nauki i kariery.

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe to biały kruk wśród motoryzacyjnych arcydzieł. Model powstał w 1955 roku w dwóch prototypowych egzemplarzach. Nazwa auta pochodzi od twórcy i głównego inżyniera Rudolfa Uhlenhauta. Esktremalne coupe wyposażone w 8-cylindrowy silnik, dysponujące mocą 300 KM oraz maksymalną prędkością 290 km/h, powstało z myślą o wyścigach samochodowych.

Jeden z egzemplarzy służył również jako auto służbowe cenionego do dziś konstruktora. Charakterystyczne drzwi „Gullwig” oraz ponadprzeciętne osiągi wyznaczyły standardy, wysoko stawiając poprzeczkę konkurencji w świecie sportowych samochodów. W latach 50-tych osiągi 300 SLR Uhlenhaut Coupe porównywalne były z dzisiejszą Formułą 1.

Źródło: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe najcenniejszy samochód świata

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe należący dotychczas do niepublicznej, liczącej 1100 egzemplarzy kolekcji Mercedes-Benz Classic trafił na licytację. Aukcja odbyła się 5 maja w Muzeum Mercedes-Benz. W wydarzeniu brali udział jedynie zaproszeni klienci oraz międzynarodowi kolekcjonerzy. Model uważany za ikonę motoryzacji trafił do prywatnej kolekcji za rekordową kwotę 135 mln euro.

Dochód z licytacji zostanie przeznaczony na utworzenie Funduszu Mercedes-Benz, który będzie oferował stypendia uniwersyteckie i badawcze z dziedziny nauki o środowisku. Program będzie zawierał pomoc finansową oraz opiekę Mercedes-Benz umożliwiającą rozpoczęcie kariery w strukturach firmy.

Sprawdź konfigurator Mercedes-Benz w Autokatalog.pl

Podobne tematy:

Mercedes-Benz 170 (W15): zwiastun Klasy C

W Muzeum Guggenheim gości Bugatti

Bugatti Type 13 „Brescia”: roadster, który wszystko zmienił

Tagi