Suzuki Vitara Strong Hybrid – wreszcie pełna hybryda
Pierwszy SUV z samoistnie doładowującym się silnikiem hybrydowym dołączył do Suzuki Across typu plug-in, poszerzając ofertę w pełni hybrydowych aut japońskiego producenta. Vitara jest już nie tylko solidna i funkcjonalna, ale i ekonomiczna.
Suzuki Vitara Strong Hybrid należy do trzeciej generacji znanego od ponad 30 lat modelu, który w obecnej wersji produkowany jest od 2015 roku. Na przestrzeni lat Vitara przechodziła liczne modernizacje i zmiany stylistyczne zmieniając się z typowo terenowego pudełkowego samochodu w przestronny miejski crossover/SUV. Vitara w zatłoczonym, liczącym 29 aut segmencie B, ma dużą konkurencję. Jednak biorąc pod uwagę dostępność układów w pełni hybrydowych w tym segmencie, do bezpośrednich konkurentów Vitary Strong Hybrid należą: Honda HRV, Hyundai Kona i Toyota Yaris Cross.
Spis treści
- Suzuki Vitara – wymiary
- Suzuki Vitara Strong Hybrid (2022) – silnik
- Suzuki Vitara Strong Hybrid (2022) – cena
- Vitara 1.5 Strong Hybrid 2WD 6AGS, cena od 107 500 zł (od 118 500 zł 4WD), wybrane elementy wyposażenia Premium
- Vitara 1.5 Strong Hybrid 2WD 6AGS, cena od 115 500 zł, wybrane elementy wyposażenia Elegance
- Vitara 1.5 Strong Hybrid 4WD, cena od 131 500 zł, wybrane elementy wyposażenia Elegance Sun
- Suzuki Vitara Strong Hybrid – pierwsze wrażenia
Suzuki Vitara – wymiary
Wymiary Suzuki Vitara są nieco mniejsze niż porównywalnego cenowo Hyundaia Kona i wynoszą: długość - 4175 mm (-30mm), szerokość - 1775 mm (-25 mm), wysokość - 1610 mm (+45 mm). Prześwit to 175 mm (+ 10 mm). Vitara jest wyższa, co daje więcej miejsca nad głowami w kabinie auta oraz ma większy prześwit, pozwalający na pokonywanie większych nierówności nawierzchni. Standardowa pojemność bagażnika to 375 l. Po złożeniu siedzeń można ja zwiększyć do 710 l.
Porównaj modele Suzuki Vitara i Hyundai Kona w pięciu dostępnych opcjach: widmo, suwak, detale, triview. Sprawdź również wnętrza obu aut w widoku 360.
Suzuki Vitara prezentuje się zgrabnie i nowocześnie. Oferta kolorystyczna obejmuje 15 wersji, z których siedem to lakiery jednolite, zaś osiem stanowi kombinację dwóch kolorów: podstawowy kolor nadwozia plus lakierowany dach w kolorze białym lub czarnym. Auto ma przestronne, funkcjonalnie wykończone wnętrze. W widocznych miejscach, głównie na osłonach drzwi, znajdują się twarde tworzywa sztuczne. Projekt deski rozdzielczej jest prosty i funkcjonalny. W jej centralnej części, tuż nad 7-calowym ekranem dotykowym jest zegar analogowy. Pod ekranem znajduje się standardowe gniazdo USB do ładowania telefonu oraz przydatna półka na telefon. Kierowca ma do dyspozycji dwa duże analogowe zegary pokazujące obroty i prędkość wraz ze wskaźnikami temperatury silnika i stanu paliwa oraz 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz. Można go skonfigurować w dowolny sposób w zależności od informacji, które chcemy widzieć. W ofercie Vitary znajdują się trzy wersje wyposażenia: Premium, Elegance i Elegance Sun.
Suzuki Vitara Strong Hybrid (2022) – silnik
Hybrydowy napęd Vitary Strong Hybrid składa się z czterocylindrowej, wolnossącej jednostki benzynowej 1.5 Dualjet z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 102 KM połączonej z silnikiem elektrycznym dostarczającym dodatkową moc 33 KM. Układ magazynuje energię w litowo-jonowym akumulatorze o napięciu 140V i pojemności 840 Wh. Jednostka współpracuje z automatyczną, sześciobiegową przekładnią, która daje poczucie płynnej jazdy, dzięki bezpośredniemu połączeniu z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu to 116 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Według danych technicznych producenta średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 5,8 l, a zasięg szacowany jest na 959 km. Suzuki Vitara dostępna jest w wersji z napędem na dwa lub cztery koła – ALLGRIP SELECT.
Suzuki Vitara Strong Hybrid (2022) – cena
Cena bazowej wersji Suzuki Vitara Strong Hybrid z napędem na jedną wynosi 107 500 zł. Za odmianę wyposażoną w napęd na cztery koła zapłacimy co najmniej 118 500 zł. Koszt Vitary z najwyższym wyposażeniem to 131 500 zł. Vitara Strong Hybrid z napędem na dwa koła (2WD) dostępna jest z wyposażeniem: Premium lub Elegance. Odmiana z napędem na cztery koła (4WD) oferowana z wykończeniem Premium lub Elegance Sun.
Vitara 1.5 Strong Hybrid 2WD 6AGS, cena od 107 500 zł (od 118 500 zł 4WD), wybrane elementy wyposażenia Premium:
- Wyświetlacz wielofunkcyjny zintegrowany z zestawem wskaźników (4.2")
- Interaktywny system multimedialny 7 cali z Bluetooth® i kamerą cofania + DAB
- Połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay™, Android Auto™, MirrorLink™)
- Skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem i tempomatem
- Przełącznik napędu ALLGRIP z sygnalizacją załączonego trybu pracy (dla wersji z napędem 4x4 ALLGRIP)
- Pakiet Zimowy (podgrzewane fotele przednie + nawiew na nogi pasażerów z tyłu)
- System mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX
- Bagażnik z systemem podwójnej, płaskiej podłogi
- Gniazdo 12V (w kabinie oraz bagażniku)
- Systemy: rozpoznawania pasa ruchu, przeciwkolizyjny, przeciwdziałania zjeżdżania z pasa ruchu
- Asystenci: martwego pola, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o niestabilnym kierunku jazdy, wspomagania jazdy pod górę
- Przyciemniane tylne szyby
- Aluminiowe felgi 17 cali, zestaw naprawczy
- Tapicerka foteli (tkanina z białymi przeszyciami)
Vitara 1.5 Strong Hybrid 2WD 6AGS, cena od 115 500 zł, wybrane elementy wyposażenia Elegance:
- Elementy Wyposażenia Premium
- Felgi Aluminiowe 17 cali polerowane
- Kierunkowskazy w obudowach lusterek zewnętrznych
- Interaktywny system multimedialny z Bluetooth® i kamerą cofania + DAB + nawigacja satelitarna 3D
- Tapicerka siedzeń ze skóry syntetycznej i zamszu syntetycznego
- Czujniki parkowania (przednie i tylne)
Vitara 1.5 Strong Hybrid 4WD, cena od 131 500 zł, wybrane elementy wyposażenia Elegance Sun
- Elementy wyposażenia Elegance
- Przeszklony dach panoramiczny
- Schowek na okulary
Suzuki Vitara Strong Hybrid – pierwsze wrażenia
Testowana przez nas wersja była odmianą podstawową Suzuki Vitara Hybrid z napędem na dwa koła. Auto wzbudza zainteresowanie zgrabną stylistyką nadwozia, którą podkreśla słoneczny lakier karoserii i czarny, odcinający się od pozostałej części nadwozia dach. Wewnątrz dominuje proste, funkcjonalne wykończenie. Plastikowe panele drzwiowe mogłyby być mniej surowo wykończone, ale plusem jest ich łatwe utrzymanie w czystości. Obsługa wyświetlaczy jest bardzo intuicyjna i nieskomplikowana, a asystent głosowy działa bez zarzutu. Wnętrze jest przestronne i pozwoli na komfortową podróż czterem osobom. Przy dłuższych wyjazdach problem może stanowić pojemność bagażnika, która jest o 6 l mniejsza niż w kompaktowym Volkswagenie Golfie – 381 l (wersja benzynowa). Najważniejszym elementem w tym modelu jest hybrydowy napęd, który umożliwia jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym. Samochód samoistnie korzysta z silnika elektrycznego, co pozytywnie wpływa na hałas z silnika oraz na oszczędność paliwa. Średnie zużycie paliwa na dystansie 600 km w różnych warunkach oraz przy zmiennej dynamice jazdy wyniosło 6,0 l, co jest porównywalne z deklarowaną przez producenta wartością 5,8 l.
Suzuki Vitara jest solidna, wygodna i można w komfortowy sposób udać się nią w trasę. Niestety przyspieszanie i większe prędkości wiążą się hałaśliwym, przypominającym piłowanie dźwiękiem. I tak naprawdę, więcej Vitarze zarzucić nie można. Demonem prędkości nie jest, ale za to jest wygodna i ekonomiczna. Vitara Strong Hybrid na tle trzech w pełni hybrydowych konkurentów: Toyoty Yaris Cross, Hyundaia Kony i Hondy HRV wypada obiecująco. Toyota Yaris Cross będzie najtańszym wyborem – 98 900 zł, ale jej wymiary są również najmniejsze. Cena Vitary jest o 1000 zł wyższa niż Hyundaia Kony (106 500 zł), Honda HRV (128 900 zł) stanowi najdroższą opcję. Według danych IBRM Samar po dwóch miesiącach 2022 roku japońska marka może pochwalić się drugą pozycją po Mitsubishi pod względem najchętniej rejestrowanych aut na osoby fizyczne. Suzuki Vitara z układem w pełni hybrydowym może zdecydowanie pomóc utrzymać to wysokie miejsce w rankingu.
Sprawdź konfigurator Suzuki z możliwością obejrzenia zdjęć 360 sylwetki i wnętrza auta w AutoKatalog.pl