Volkswagen Polo - samochód miejski i prawie niezależny

Testy i prezentacje
1 Lip '22
Agnieszka Gała
Źródło: IBRM Samar

Poliftingowa wersja Polo prezentuje się nowocześnie, a dostępne wyposażenie zbliża kompakt VW do modeli wyższych klas marki. Ceny Volkswagena Polo zaczynają się od 79 790 zł.

Volkswagen Polo produkowany jest od 1975 roku, a jego sprzedaż sięgnęła na całym świecie ponad 18 mln egzemplarzy. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu, wytwarzana od 2017 roku. W połowie ubiegłego roku auto przeszło facelifting zyskując lekko odświeżony wygląd oraz nową technologię, która zbliża Polo do cieszącego się dużą popularnością VW Golfa. Trzeba przyznać, że obecna wersja jest naprawdę ładna i funkcjonalna. Kompaktowy hatchback w segmencie B (małe samochody) ma jednak dużą konkurencję m.in.: Peugeota 208, Skodę Fabia, Hyundai i20, Renault Clio czy Toyotę Yaris.

Źródło: IBRM Samar

Volkswagen Polo – wymiary

Wymiary Volkswagena Polo wynoszą: długość - 4 074 mm, szerokość - 1 751 mm oraz wysokość - 1 451 mm. Bagażnik o pojemności 350 l jest porównywalny z konkurencyjnymi modelami w segmencie, takimi jak: Seat Ibiza (355 l) i Renault Clio (340 l). Po złożeniu tylnej kanapy ładowność bagażnika zwiększa się do 1 125 l.

Źródło: IBRM Samar

Polo wyróżnia się zgrabną, kompaktową sylwetką oraz opcjonalną listwą świetlną łączącą oba przednie reflektory. Hatchback może być również wyposażony w matrycowe diodowe reflektory IQ. Light. System ten pozwala jeździć z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania nadjeżdżających z przeciwka pojazdów. Gdy radar wykrywa innego użytkownika ruchu wyłącza pasmo świetlne w odpowiednim segmencie drogi. Nowością jest też system Travel Assist, który umożliwia półautonomiczną jazdę. Travel Assist wykorzystuje m.in. aktywny tempomat ACC, asystenta pasa ruchu Lane Assist oraz asystenta awaryjnego hamowania Front Assist w celu automatycznego kierowania pojazdem. Auto utrzymuje pas ruchu, może przyspieszać lub, w razie potrzeby, samoistnie hamować. Pod względem nowoczesnej technologii Polo nie odbiega od innych modeli Volkswagena wyższej klasy.

Źródło: IBRM Samar

Wnętrze auta jest funkcjonalne, powściągliwe i starannie wykończone. Po raz pierwszy Polo zyskało seryjny cyfrowy Digital Cockpit o przekątnej 6,5 cala. Sterowanie klimatyzacją możliwe jest przy pomocy dotykowego panelu umieszczonego pod cyfrowym wyświetlaczem. Z przodu i z tyłu zamontowano po dwa porty USB typu C do ładowania telefonu.

Volkswagen Polo – silniki

Konfigurator przednionapędowego Polo obejmuje dwa silniki benzynowe o pojemności 999 cm3, mocy 95 KM lub 110 KM i jednną sportową wersję GTI o pojemności 1984 cm3 oraz maksymalnej mocy 206 KM. Wersja 95-konna dostępna jest zarówno z 5-biegową manualną jak i automatyczną 7-stopniową skrzynią DSG. Wyższe wersje dostępne są z automatyczną 7-stopniową skrzynią DSG.

Źródło: IBRM Samar

Testowane przez nas Polo dysponowało mocą 110 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. Ta wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s, a jej prędkość maksymalna to 195 km/h. Według producenta średnie spalanie na dystansie 100 km wynosi 5,5 l.

Prezentacja 360°

Volkswagen Polo Hatchback

Pokaż prezentację 360°

Volkswagen Polo (2022) – ceny, wyposażenie

Cena bazowej wersji Volkswagena Polo z silnikiem o mocy 95 KM z manualną przekładnią zaczyna się od 79 790 zł. Odmiana, którą testowaliśmy (o mocy 110 KM) w wersji wyposażenia Style kosztuje od 102 390 zł. Najmocniejszy Volkswagen Polo GTI to wydatek minimum 119 900 zł.

Volkswagen Polo, wybrane elementy wyposażenia Life, cena od 79 790 zł:

Volkswagen Polo, wybrane elementy wyposażenia Style, cena od 89 490 zł:

Volkswagen Polo, wybrane elementy wyposażenia R-Line, cena od 91 890 zł:

Źródło: IBRM Samar

Volkswagen Polo – Podsumowanie

Kompaktowe Polo jest funkcjonalne, przestronne, dobrze wyposażone i ładnie wygląda. Na dłuższych dystansach sprawdzi się równie dobrze, jak w mieście. Jednak gdy planujemy dalszy wyjazd w trzy czy cztery osoby, skromna pojemność bagażnika nie pozwoli pomieścić zbyt wielu rzeczy. Dla dwóch osób wybierających się w podróż, Polo będzie dobrym wyborem. Auto zostało starannie wykończone, a materiały dobrze dobrane. W kabinie znajduje się odpowiednio dużo miejsca dla czterech dorosłych osób, które z pewnością nie będą narzekać na brak wystarczającej przestrzeni na nogi lub nad głową. W konsoli głównej oraz drzwiach pojazdu są funkcjonalne schowki, które zmieszczą drobne rzeczy, a nawet litrowe butelki. Moc 110 KM jest wystarczająca do jazdy w trasie. Przyspieszanie auta nie należy do jego najmocniejszych stron, ale przecież to nie jest samochód sportowy. Volkswagen Polo może pochwalić się uzyskaniem pięciu gwiazdek w tegorocznym teście zderzeniowym Euro NCAP. Po latach ewolucji, kompakt dorównuje pod względem wyposażenia i komfortu swojemu większemu bratu z segmentu C - Golfowi.

Sprawdź konfigurator Volkswagen w AutoKatalog.pl

Tagi