BMW i7 - zeroemisyjna superlimuzyna
Seria 7 to od 46 lat największy i najbardziej luksusowy model BMW. Obecna generacja, oznaczona kodem fabrycznym G70, oferowana jest także w odmianie z napędem elektrycznym.
BMW serii 7 jest jednym z najdłużej oferowanych modeli tej niemieckiej marki. Pierwsza „siódemka” nosiła oznaczenie E23 i wytwarzana była w latach 1977-1986, a dziś jest drogim i cenionym klasykiem. Kolejne generacje BMW Serii 7 to odpowiednio: E32 (1986-1994), E38 (1994-2001), E65 (2001-2008), F01 (2008-2015) i G122-G12 produkowana w latach 2015-2022.
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Spis treści
W 2022 roku na rynku pojawiło się całkiem nowe BMW serii 7 G70, dostępne także w wersji bezemisyjnej. W segmencie luksusowych limuzyn napęd elektryczny jest zupełną nowością, jednak zgodny z aktualnymi trendami w motoryzacji.
BMW serii 7 – silniki, moc
Chętni na BMW serii 7 wybierać mogą między dieslem, hybrydami typu PHEV oraz napędem elektrycznym. Diesel ma pojemność 3.0 i osiąga moc 286 KM. Ładowane z gniazdka hybrydy plug-in oparte są na silniku benzynowym 3.0 i dostępne w wersjach o mocy 489 KM oraz 571 KM. Elektryczne BMW i7 osiąga moc 544 KM i ma baterię o pojemności 105,6 kWh.
BMW Serii 7 – wymiary, funkcjonalność
Wymiary zewnętrzne BMW Serii 7 wynoszą: 5391 mm długości, 1950 mm szerokości i 1544 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 3215 mm, a standardowa pojemność bagażnika to 500 litrów. Masa własna elektrycznej „siódemki” wynosi 2640 kg. Dla porównania, wymiary tradycyjnego, spalinowego BMW Serii 7 to odpowiednio: 5120 mm długości, 1902 mm szerokości i 1467 mm wysokości, zaś rozstaw osi ma długość 3070 mm.
Jak widać z naszego porównania, elektryczne BMW i7 ma o 145 mm dłuższy rozstaw osi, jest o 271 mm dłuższe, 48 mm szersze i o 77 mm wyższe. Różnice te wskazują, że odmiana elektryczna zbudowana została na bazie wersji wydłużonej (long), która w przyszłości oferowana będzie także z tradycyjnym napędem.
BMW serii 7 – cena
Ceny BMW serii 7 zaczynają się grubo powyżej pół miliona złotych. Najtańszy wariant, czyli BMW 740d z trzylitrowym dieslem rozwijającym moc 286 koni mechanicznych i napędem xDrive kosztuje co najmniej 525 tys. zł. Słabsza odmiana PHEV, nosząca oznaczenie 750e xDrive, kosztuje 620 tys. zł, zaś ceny mocniejszej wersji M760e xDrive zaczynają się od 710 tys. zł. Elektryczne BMW i7 xDrive kosztuje min. 650 tys. zł.
BMW serii 7 – podsumowanie
Elektryczna wersja flagowego modelu BMW jest jednym z pionierów wśród luksusowych limuzyn z napędem bezemisyjnym. Alternatywą dla BMW i7 mogą być takie auta, jak m.in. Audi e-tron GT, Porsche Taycan, Mercedes EQS oraz Tesla Model S. Dwa pierwsze modele, choć oczywiście luksusowe, mają jednak bardziej sportowy charakter, zaś Mercedes EQS jest w pewnym sensie elektrycznym odpowiednikiem Klasy S, jednak nie ma równie dużo, co ta ostatnia klasy i prestiżu. Obecnie BMW i7 jest najbardziej luksusową limuzyną z napędem elektrycznym, jaką można zamówić.
Osoba fizyczna, bądź firma zainteresowana leasingiem BMW i7 może skorzystać z oferty VB Leasing. Przy założeniu, że wkład własny wyniesie 10 proc. (kwota 44 tys. zł), a okres trwania umowy to 72 miesiące, miesięczna rata wyniesie 7397 zł. Wykorzystując dostępny w serwisie AutoKatalog.pl kalkulator finansowy oraz definiując własne warunki wstępne (wielkość wkładu własnego, okres finansowania) użytkownik może sprawdzić, ile wyniosłaby go rata miesięczna kredytu.
Konfigurator BMW serii 7 znajdziesz w AutoKatalog.pl