Koreański Ssangyong zapowiada nowe otwarcie i trzy premiery

Nowości
7 Kwi '23
Rafał Żaglewski
Źródło: KG Mobility

Jak wynika z zapowiedzi generalnego importera, na przełomie 2023 i 2024 roku na polskim rynku zadebiutuje wyposażony w napęd elektryczny Ssangyong Torres EVX. Plany przewidują ponadto premierę aż trzech zupełnie nowych aut, wśród których pojawią się m.in. następcy Rextona i Tivoli.

Od niedawna producent samochodów SsangYong Motor Company działa pod szyldem KG Mobility. Zmiana nazwy to dobra okazja do zaprezentowania nowych modeli, które wprowadzą koreańską markę w erę elektromobilności. Podczas wystawy Seoul Mobility Show 2023 światło dzienne ujrzał Ssangyong Torres EVX. Pod względem stylistycznym omawiana wersja elektryczna różni się od spalinowej wykończeniem przedniego pasa z nowymi elementami świetlnymi oraz „zabudowaną” atrapą chłodnicy. Inaczej zaprojektowano również linię zderzaka oraz wzór felg aluminiowych, które otrzymały dodatki poprawiające parametry aerodynamiczne.

Źródło: KG Mobility
Ten koncept zapowiada model Ssangyong Torres EVX, który na rynek trafi w 2024 roku

Premiera handlowa wariantu EVX planowana jest na Starym Kontynencie dopiero w 2024 roku. Wcześniej, bo już we wrześniu, na rynek trafi natomiast Ssangyong Torres w wersji spalinowej. Ten plasujący się na styku segmentów C oraz D SUV będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Joy, Adventure, Adventure Plus oraz Wild. Cena konfiguracji bazowej to 139 900 złotych. Samochód ma w standardzie m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, czujniki parkowania, kamerę cofania, system multimedialny z ekranem 9", tempomat oraz interfejs Android Auto/Apple CarPlay.

Źródło: KG Mobility
Ssangyong Torres kosztuje na polskim rynku od 139 900 złotych

Aż trzy nowości Ssangyonga do 2025 roku

Kolejne nowości trafią na rynek w 2025 roku. Wśród nich pojawi się seryjna wersja prototypu F100. Pojazd ten ma zbliżone wymiary nadwozia do obecnie produkowanego modelu Ssangyong Rexton z tą różnicą, że wykorzystuje bateryjny napęd elektryczny. Podczas prac badawczo-rozwojowych inżynierowie stworzyli płytę podłogową EPT, która ma być kompatybilna zarówno z napędem na przednie, jak również cztery koła z możliwością przełączania napędu między przednią a tylną osią. Płaski system baterii zostanie przygotowany do mocy nawet 300 kW (408 KM).

Źródło: KG Mobility
Ssangyong F100 to auto elektryczne o gabarytach zbliżonych do Rextona

Kolejny nowy model nazywa się O100. To elektryczny pick-up w podwójną kabiną, który w przyszłości może zastąpić Ssangyonga Musso. Duże nadzieje południowokoreański producent wiąże ponadto z crossoverem noszącym przydomek KR10. Auto przypomina sylwetką Korando pierwszej generacji. Według wiarygodnych źródeł, pojazd ten może zająć miejsce Ssangyonga Tivoli.

Źródło: KG Mobility
Ssangyong KR10 może zająć miejsce modelu Tivoli, gdy trafi na rynek w 2025 roku

Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie ponad 1700 nowych samochodów koreańskiej marki. Według wspomnianego zestawienia bestsellerem w ofercie jest Ssangyong Korando z udziałem sięgającym około 45% w sprzedaży importera.

Prezentacja 360°

SsangYong Korando SUV Quartz

Pokaż prezentację 360°

Tagi