Koreański Ssangyong zapowiada nowe otwarcie i trzy premiery
Jak wynika z zapowiedzi generalnego importera, na przełomie 2023 i 2024 roku na polskim rynku zadebiutuje wyposażony w napęd elektryczny Ssangyong Torres EVX. Plany przewidują ponadto premierę aż trzech zupełnie nowych aut, wśród których pojawią się m.in. następcy Rextona i Tivoli.
Od niedawna producent samochodów SsangYong Motor Company działa pod szyldem KG Mobility. Zmiana nazwy to dobra okazja do zaprezentowania nowych modeli, które wprowadzą koreańską markę w erę elektromobilności. Podczas wystawy Seoul Mobility Show 2023 światło dzienne ujrzał Ssangyong Torres EVX. Pod względem stylistycznym omawiana wersja elektryczna różni się od spalinowej wykończeniem przedniego pasa z nowymi elementami świetlnymi oraz „zabudowaną” atrapą chłodnicy. Inaczej zaprojektowano również linię zderzaka oraz wzór felg aluminiowych, które otrzymały dodatki poprawiające parametry aerodynamiczne.
Premiera handlowa wariantu EVX planowana jest na Starym Kontynencie dopiero w 2024 roku. Wcześniej, bo już we wrześniu, na rynek trafi natomiast Ssangyong Torres w wersji spalinowej. Ten plasujący się na styku segmentów C oraz D SUV będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Joy, Adventure, Adventure Plus oraz Wild. Cena konfiguracji bazowej to 139 900 złotych. Samochód ma w standardzie m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, czujniki parkowania, kamerę cofania, system multimedialny z ekranem 9", tempomat oraz interfejs Android Auto/Apple CarPlay.
Aż trzy nowości Ssangyonga do 2025 roku
Kolejne nowości trafią na rynek w 2025 roku. Wśród nich pojawi się seryjna wersja prototypu F100. Pojazd ten ma zbliżone wymiary nadwozia do obecnie produkowanego modelu Ssangyong Rexton z tą różnicą, że wykorzystuje bateryjny napęd elektryczny. Podczas prac badawczo-rozwojowych inżynierowie stworzyli płytę podłogową EPT, która ma być kompatybilna zarówno z napędem na przednie, jak również cztery koła z możliwością przełączania napędu między przednią a tylną osią. Płaski system baterii zostanie przygotowany do mocy nawet 300 kW (408 KM).
Kolejny nowy model nazywa się O100. To elektryczny pick-up w podwójną kabiną, który w przyszłości może zastąpić Ssangyonga Musso. Duże nadzieje południowokoreański producent wiąże ponadto z crossoverem noszącym przydomek KR10. Auto przypomina sylwetką Korando pierwszej generacji. Według wiarygodnych źródeł, pojazd ten może zająć miejsce Ssangyonga Tivoli.
Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie ponad 1700 nowych samochodów koreańskiej marki. Według wspomnianego zestawienia bestsellerem w ofercie jest Ssangyong Korando z udziałem sięgającym około 45% w sprzedaży importera.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe