Nowe baterie w elektrycznym Mustangu
Jeszcze w tym roku Amerykanie wdrożą montaż akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które przeznaczone są dla modelu Ford Mustang Mach-E na rynek europejski. Czy przełoży się to na niższe ceny elektryka spod znaku pędzącego konia?
Akumulatory LFP są trwałe i tolerują częstsze ładowanie oraz ładowanie szybkie, a jednocześnie korzystają z mniejszej ilości drogich surowców, jakże poszukiwanych w branży motoryzacyjnej. Tańszy akumulator pomoże koncernowi Ford ograniczyć koszty produkcji, a nawet obniżyć ceny samochodów elektrycznych. Bliższe szczegóły poznać mamy niebawem...
Akumulatory LFP będą stanowić źródło zasilania przystępnych cenowo elektrycznych modeli osobowych i ciężarowych nowej generacji, które są obecnie na etapie planowania. Co ciekawe, równolegle trwają w Fordzie prace nad stworzeniem zupełnie płyty podłogowej o nazwie GE2.1, która w porównania z volkswagenowską konstrukcją MEB ma być bardziej uniwersalna i tańsza w produkcji. Przypomnijmy, że na bazie platformy MEB Ford szykuje dwie nowości, z których jedna oficjalnie ujrzy światło dzienne już w marcu.