Nowe Renault Espace 2023 w całej okazałości

Nowości
5 Paź '23
Rafał Żaglewski
Źródło: Renault

Nadszedł czas premiery zupełnie nowego Renault Espace, które z minivana przeistoczyło się w średniej klasy SUV-a. Samochód będzie można zamawiać od połowy bieżącego roku, a trzon oferty stanowi samoładująca się hybryda o mocy prawie 200 koni mechanicznych.

Mierzące 4,72 metra długości, nowe Renault Espace będzie dostępne w konfiguracji z pięcioma lub siedmioma siedzeniami. Nad swoim imiennikiem góruje m.in. przestronnością wnętrza. Uwagę zwracają ponadto wyraźnie zaznaczone nadkola i kontury świateł, dyskretny spojler będący przedłużeniem linii dachu oraz powierzchnie bocznych szyb, które optycznie wysmuklają bryłę kabiny pasażerskiej. Pojemność bagażnika w wersji pięciomiejscowej, przy złożonym oparciu tylnych siedzeń, sięga według danych technicznych 1818 litrów.

Poza długością nadwozia wiemy również, że nowe Espace ma 2738 mm rozstawu osi, 1645 mm wysokości oraz 1843 mm szerokości. Dla porównania, Renault Austral mierzy na długość 4510 mm, a więc jest krótszy od najnowszego SUV-a z tej samej stajni o 212 mm. Co ciekawe, Espace chce również pokazać miejsce w szeregu swojemu bezpośredniemu konkurentowi, którym jest Peugeot 5008 (4641 mm długości). Prześwit sięga natomiast 180 milimetrów.

Źródło: Renault
Nowe Renault Espace 2023 zajmie miejsce modelu Renault Koleos

Nowe Renault Espace 2023 – wersje wyposażenia i silnik

Na liście wyposażenia pojawi się nie tylko układ czterech kół skrętnych, ale m.in. również szklany dach panoramiczny o wymiarach 1,33 m długości oraz 84 cm szerokości. Dzięki temu rozwiązaniu kabina pasażerska jest dobrze naświetlona i sprawia wrażenie jeszcze przestronniejszej niż w rzeczywistości. W sumie gama obejmować będzie trzy wersje specyfikacyjne: Techno, Esprit Alpine oraz Iconic. Producent spod znaku rombu liczy, że dwie ostatnie generować będą łącznie aż 80% sprzedaży.

Źródło: Renault
Nowe Renault Espace 2023 może mieć na pokładzie łącznie 32 systemy asystenckie

Trzon oferty tworzy samoładująca się hybryda oparta na trzycylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM. Jest on połączony z bezsprzęgłową skrzynią biegów oraz dwoma jednostkami elektrycznymi (jedna z nich pełni funkcję rozruszniko-generatora) o łącznej mocy systemowej rzędu 199 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 8,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 175 km/h. Francuzi nie ujawnili, czy do sprzedaży wejdą również „miękko-hybrydowe” wersje nowego Espace’a. W grę mogą bowiem wchodzić odmiany spalinowe z instalacją mHEV 12V w dwóch wariantach (140 lub 158 KM).

Zestawienie tegorocznych nowości modelowych (w tym aut elektrycznych oraz hybrydowych) znaleźć można TUTAJ

Tagi