Toyota Yaris Cross z rocznika 2024
W gamie japońskiego crossovera klasy miejskiej debiutuje hybryda o mocy 132 koni mechanicznych (185 Nm). Ciekawym elementem wyposażenia Yarisa Cross jest ponadto opcja pełniąca rolę cyfrowego kluczyka oraz ulepszony system parkowania.
Toyota Yaris Cross, podobnie jak „zwykły” Yaris, otrzyma napęd hybrydowy piątej generacji o nazwie „Hybrid 130”. Konstrukcja z 1,5-litrowym silnikiem spalinowym ma nową przekładnię oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny MG1. Wraz z ulepszeniem jednostki sterującej mocą (PCU) pozwoliło to zwiększyć moc o 14% ze 116 do 132 KM. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30% ze 141 do 185 niutonometrów.
Te zmiany przekładają się nie tylko na lepsze przyspieszanie, ale też na większą elastyczność auta. Jak wskazują dane techniczne, samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (10,7 s), krótszy o 0,4 sekundy jest czas przyspieszenia 80-120 km/h (8,9 sekundy).
Reprezentujący segment miejskich crossoverów, Yaris Cross będzie dostępny z cyfrowym kluczykiem. Funkcja połączona z aplikacją MyToyota umożliwia korzystanie z auta przy pomocy smartfona nawet pięciu użytkownikom. Nowa system otwiera i zamyka samochód, a także go uruchamia bez konieczności wyciągania telefonu z torebki czy z kieszeni.
Cyfrowy kluczyk jest kompatybilny ze smartfonami mającymi system operacyjny Apple lub Android. W wersji GR Sport i Premiere Edition będzie oferowany w standardzie z roczną subskrypcją w cenie auta. Aplikacja MyToyota oferuje też inne funkcje jak m.in. zdalne otwieranie i zamykanie auta oraz nagrzanie lub schłodzenie wnętrza przed podróżą. Według zapowiedzi generalnego importera, przyjmowanie zamówień na nową Toyotę Yaris Cross rozpocznie się w pierwszym kwartale 2024 roku.