Oto nowy model flagowy marki DS. Nazywa się N°8

Nowości
12 Gru '24
Rafał Żaglewski
Źródło: DS Automobiles

Produkowana w Chinach limuzyna DS 9 nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Teraz na scenę wchodzi model, który stać się ma nowym okrętem flagowym DS Automobiles. Czy stylizowane na crossovera N°8 wzbudzi zainteresowanie klientów lubiących prestiżowe auta?

O modelu DS N°8 zrobiło się głośno już na kilka tygodni przed premierą. Łowcy zdjęć szpiegowskich informowali o dobiegających końca testach z udziałem egzemplarzy prototypowych, a i sam producent nie krył się z faktem, że istotnie szykuje coś zupełnie nowego. Zaprezentowane dziś auto sylwetką przypomina podwyższonego liftbacka. Szereg elementów ozdobnych karoserii zapożyczono z modelu studyjnego DS Aero Sport Lounge. Uwagę zwraca nie tylko podświetlane logo o kryształowej optyce, lecz również klosze głównych reflektorów, w których zatopiono po osiem ledowych diod.

Źródło: DS Automobiles

Nowe DS N°8 (2025) – wymiary nadwozia

W segmencie aut klasy premium „ósemce” przyjdzie zmierzyć się przede wszystkim z producentami niemieckimi. Poprzeczka zawieszona jest więc bardzo wysoko. Najnowsze dzieło marki DS Automobiles zwraca uwagę standardem wykończenia kabiny. Znajdziemy tam perłowe przeszycia na desce rozdzielczej i podłokietnikach, tapicerkę z skóry Nappa, siedzenia z funkcją masażu, szyby z warstwą dźwiękochłonną oraz ogrzewacze karku, które ukryto w oparciach przednich foteli.

Co ciekawe, lista wyposażenia zawiera m.in. system WPP, który ma za zadanie wykrywać sytuacje, gdy użytkownik pomylił pedał hamulca z gazem. Jeśli w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu znajduje się przeszkoda, przyspieszenie zostaje ograniczone, a kierowca otrzymuje wizualne ostrzeżenie oraz sygnał dźwiękowy. Nowa funkcja działa zarówno podczas jazdy do przodu, jak i do tyłu.

Źródło: DS Automobiles

Nowe DS N°8 – moc, baterie i zasięg

Francuski crossover będzie dostępny z pełnym napędem elektrycznym w wersjach 230, 245 oraz 350 koni mechanicznych. Najmocniejszy z wariantów dysponuje układem dwóch silników, które realizują napęd na wszystkie koła. Kierowca może liczyć na krótki zastrzyk mocy w postaci dodatkowych 30 KM w konfiguracji FWD (260 KM), 35 KM w wariancie FWD Long Range (280 KM) oraz 25 KM w przypadku AWD Long Range (375 KM).

Źródło: DS Automobiles

Jak wynika ze specyfikacji technicznej, DS N°8 wyróżnia się współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx = 0,24. Energia służąca do napędzania kół gromadzi się w akumulatorach trakcyjnych o pojemności użytecznej 74 kWh lub 97,2 kWh. Najbardziej wydajna wersja FWD Long Range rozwija zasięg nawet do 750 kilometrów bez dodatkowego ładowania, przy średnim „spalaniu” oscylującym w granicach 12,9 kWh/100 km (cykl WLTP). Z kolei podczas jazdy autostradowej, przy zachowaniu stałej prędkości 120 km/h, autem można pokonać jednorazowo ponad 500 km.

  wersja FWD wersja FWD Long Range wersja AWD Long Range
maksymalna moc: 230 kW/260 KM 245 kW/280 KM 350 kW/375 KM
moment obrotowy: 345 Nm 345 Nm 511 Nm
sprint 0-100 km/h: 7,7 sek. 7,8 sek. 5,4 sek.
maks. prędkość: 190 km/h 190 km/h 190 km/h
maks. zasięg: 572 km 750 km 686 km
Źródło: DS Automobiles

DS N°8 będzie wytwarzane przez Grupę Stellantis we włoskich zakładach Melfi. Pierwsze egzemplarze trafić mają do salonów dealerskich na początku lata. Korzystając ze sposobności chcielibyśmy poinformować, że na stronie AutoKatalog.pl znaleźć już można zestawienie motoryzacyjnych nowości i premier roku 2025.

Tagi