Nowe Porsche 911 (2024) – pierwszy raz z hybrydą

Nowości
29 Maj '24
Rafał Żaglewski
Źródło: Porsche

Wariant Porsche 911 Carrera GTS może się pochwalić układem T-Hybrid z sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 litra, elektryczną turbosprężarką oraz dodatkową jednostką elektryczną. Tak skonfigurowane auto kosztuje od 854 tys. złotych.

Producent samochodów sportowych z Zuffenhausen wierzy w elektryfikację, która pomoże jej flagowemu modelowi wypłynąć na jeszcze szersze wody. Stąd pomysł na opracowanie wersji 911 Carrera GTS z układem T-Hybrid. Jego sercem jest 3,6-litrowy silnik benzynowy typu bokser, który generuje moc 485 koni mechanicznych oraz do 570 niutonometrów momentu obrotowego. Jednostkę spalinową wspiera silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, zintegrowany z ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Już na biegu jałowym wspomaga on boksera momentem o wartości maksymalnie 150 Nm i zapewnia nawet 54 KM dodatkowej mocy.

Jak wskazują dane techniczne, moc systemowa sięga 541 KM, a systemowy moment obrotowy to 610 Nm. Odmiana GTS Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w około trzy sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na polu z napisem „312 km/h”. Co ciekawe, auto skrywa akumulator wysokiego napięcia, który rozmiarem i masą odpowiada konwencjonalnej „baterii” 12 V, lecz przechowuje do 1,9 kWh energii i działa pod napięciem 400 V.

Źródło: Porsche

Nowe Porsche 911 (2024) – ceny w Polsce

Wariant 911 Carrera nadal dysponuje trzylitrowym bokserem (394 KM/450 Nm) z podwójnym turbodoładowaniem. Również ta jednostka przeszła istotne modyfikacje. Otrzymała m.in. chłodnicę międzystopniową, która jest umieszczona bezpośrednio pod osłoną tylnej pokrywy, nad silnikiem. Poniżej ceny katalogowe dostępnych do zamawiania wersji:

Z zapowiedzi centrali wynika, że nowe Porsche 911 Carrera pojawi się na rynku późnym latem, zaś wersja GTS zawita do salonów dealerskich pod koniec roku. Zestawienie nowości modelowych, które ujrzą światło dzienne w 2024, znaleźć można TUTAJ

Tagi