Hybryda 1.5/116 KM zastąpi benzynową Toyotę Aygo X. Co z cenami?

Ciekawostki
11 Cze '25
Rafał Żaglewski

Jak wynika z uzyskanych przez nas informacji, do października bieżącego roku potrwa jeszcze produkcja modelu Toyota Aygo X w wersji benzynowej (1.0 VVT-i/72 KM). Po tej dacie linię montażową opuszczać będą natomiast tylko auta z napędem hybrydowym.

Z toyotowskiej centrali otrzymaliśmy informację, że w związku z planowanymi zmianami przez pewien okres dealerzy marki prowadzić będą wyprzedaż starszej wersji spalinowej. Potem w ofercie pozostanie już tylko odmiana benzynowo-elektryczna. Przypomnijmy, że nowa Toyota Aygo X po face-liftingu ujrzała światło dzienne na początku czerwca. Na plan pierwszy wysuwa się premiera 116-konnego układu napędowego, który japoński mini-crossover przejął od większego Yarisa. Jak wynika z danych technicznych, kierowca Aygo liczyć teraz może na dynamiczne przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie poniżej dziesięciu sekund oraz na średnią emisję w granicach 86 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

Azjatycki producent podkreśla, że Toyota Aygo X Hybrid zasługuje na miano najmniej uciążliwego dla środowiska naturalnego samochodu osobowego na całym rynku europejskim, z wyłączeniem wtyczkowozów (PHEV oraz BEV). Niestety, przestawienie się na nowy rodzaj napędu najprawdopodobniej oznaczać będzie wzrost cen katalogowych wytwarzanego w Czechach pojazdu. Przypomnijmy, że zgodnie z aktualną ofertą benzynowe Aygo z 2025 roku produkcji kosztuje katalogowo od 71 900 zł (w promocji już za 65 900 złotych).

Prezentacja 360°

Toyota Aygo X Hatchback Executive

Pokaż prezentację 360°

Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca maja bieżącego roku zarejestrowano na polskim rynku około 3,8 tys. nowych samochodów osobowych klasy mini (segment A). W powyższej grupie Toyota Aygo X ma udział sięgający niemal pięćdziesięciu procent!

Tagi