Toyota Aygo X Hybrid – maluch z nowym napędem
Japończycy opracowali benzynowo-elektryczną wersję swojego miejskiego crossovera. Toyota Aygo X Hybrid dysponuje jednostką o pojemności półtora litra, która rozwija moc 116 KM i zapewnia przyspieszenie do „setki” w czasie poniżej dziesięciu sekund. Ceny nowego wariantu nie są jeszcze znane.
Inżynierom udało się dostosować komponenty hybrydowe do dotychczasowego rozstawu osi Toyoty Aygo (2430 mm) oraz zachować niezmienioną pojemność bagażnika (231 litrów). Było to możliwe dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w toyotowskiej hybrydzie dwóch stosów ogniw akumulatora, które ułożono równolegle pod podłogą bagażnika. Przedni zwis pojazdu wydłużono natomiast o 76 milimetrów. Wizualnie nowa wersja napędowa wyróżnia się wykończeniem przedniego pasa oraz grafiką reflektorów. Czarne nakładki nadkoli skrywają 17- lub 18-calowe felgi aluminiowe.
Nowe Aygo X wykorzystuje tę samą technologię hybrydową co Toyota Yaris. Uzyskuje zatem maksymalną moc rzędu 116 KM i zapewnia kierowcy dynamiczne przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie poniżej dziesięciu sekund. Warto dodać, że japońska mini-hybryda wydziela średnio około 86 gramów dwutlenku węgla na kilometr, co daje uprawnienia do swobodnego poruszania się w miejskich strefach niskiej emisji. Producent wskazuje ponadto na modyfikacje, które wpłynęły na poprawę komfortu akustycznego pasażerów dzięki skuteczniejszej izolacji maski, wygłuszeniu deski rozdzielczej i osłonom pod silnikiem. W wyższych wersjach wyposażeniowych Aygo zastosowano dodatkowo m.in. grubsze szyby.
Kolejną ciekawostką jest fakt, że w gamie Aygo X pojawi się wersja GR Sport. Jej cechy wyróżniające to między innymi lakier Mustard, połączony z czarnym dachem oraz utrzymaną w tej samej tonacji maską. Jak zapowiada centrala Toyoty, sprzedaż nowej mini-hybrydy rozpocznie się na wybranych rynkach europejskich pod koniec bieżącego roku.