Hybrydowy Volkswagen Golf wyjechał na drogi

Nowości
22 Wrz '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Volkswagen

W gamie Volkswagena T-Roca nowej generacji pojawią się niebawem dwie klasyczne wersje hybrydowe (HEV). Jak się okazuje, samoładujący się napęd benzynowo-elektryczny trafi również pod maskę Golfa, który będzie mógł w ten sposób lepiej konkurować z Toyotą Corollą.

Prace nad hybrydową wersją Volkswagena Golfa posuwają się naprzód, o czym świadczą zamieszczone w internecie zdjęcia szpiegowskie. Jak twierdzą wiarygodne źródła, Wolfsburgczycy opracowują układ wykorzysujący czterocylindrową jednostkę 1.5 TSI evo2, który w zależności od konfiguracji uzyskuje maksymalną moc 136 lub 177 koni mechanicznych. Dzięki energii zgromadzonej w akumulatorze litowo-jonowym kierowca będzie mógł w niektórych sytuacjach poruszać się krótko w trybie bezemisyjnym. O modelu Volkswagen T-Roc nowej generacji przeczytać można TUTAJ.

Prezentacja 360°

Volkswagen Golf Hatchback eTSI R-Line

Pokaż prezentację 360°

Kiedy kompaktowa hybryda Volkswagena trafi na rynek? Prace badawczo-rozwojowe są dopiero w początkowej fazie. Ponadto biorąc pod uwagę fakt, że Golf 8.2 pojawił się na początku zeszłego roku, można przypuszczać, że model dziewiątej generacji ujrzy światło dzienne najwcześniej w 2027. Tymczasem raport IBRM Samar wskazuje, do końca sierpnia urzędy komunikacji wydały zgodę na zarejestrowanie 84 548 nowych aut z klasycznym napędem hybrydowym (HEV). Bezapelacyjnym liderem segmentu pozostaje Toyota, której dealerzy obsłużyli 50 538 klientów. Stanowi to prawie sześćdziesiąt procent całego wolumenu!

Tagi