Ryzyko zerwania łańcucha w kombivanach Toyoty
W wybranych egzemplarzach modeli takich jak Toyota Proace City, Proace City Verso oraz Proace Verso z silnikiem wysokoprężnym 1.5 istnieje ryzyko przedwczesnego zużycia łańcucha wałków rozrządu na skutek nadmiernego napięcia przy dużej prędkości obrotowej i obciążeniu jednostki napędowej.
W ramach kampanii naprawczej wytypowano do sprawdzenia egzemplarze wymienionych na wstępie modeli Toyoty, które opuściły linię produkcyjną w latach 2018-2023. Użytkownicy pojazdów otrzymają wskazówki dotyczące sposobu postępowania w zaistniałej sytuacji. Zestawienie zbiorcze z ogłaszanymi na polskim rynku akcjami serwisowymi aut znaleźć można TUTAJ.
Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca sierpnia zarejestrowano na polskim rynku 378 034 nowe osobówki oraz 43 461 dostawczaków o DMC do 3,5 tony. Toyota zdecydowanie przewodzi rankingowi najpopularniejszych marek, przekazawszy odbiorcom łącznie 67 959 pojazdów, lecz jest to o 4,65 procenta mniej niż wynosił dorobek generalnego importera w analogicznym okresie roku ubiegłego.