Ryzyko zwarcia i pożaru w MINI Cooper SE
W niektórych egzemplarzach elektrycznego MINI może pojawić się usterka będąca następstwem błędu produkcyjnego modułów baterii wysokonapięciowej. Ryzyko wystąpienia zwarcia między katodą a anodą (w tym ewentualnie również pożaru) istnieje nawet wówczas, gdy silnik jest wyłączony.
Według informacji podanych przez centralę, usterka może dać o sobie znać w egzemplarzach modelu MINI Cooper SE, które wyprodukowano w roku 2023 oraz 2024. Klienci zostaną poproszeni o kontakt z autoryzowanym punktem dealerskim, a podczas umówionej wizyty w warsztacie specjaliści wykonają stosowne prace (wymiana modułów ogniw akumulatora wysokonapięciowego).
Zestawienie zbiorcze z ogłaszanymi na polskim rynku akcjami serwisowymi aut znaleźć można TUTAJ. Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, w minionym półroczu zarejestrowano na polskim rynku 14 252 nowe osobówki z napędem elektrycznym (BEV). Liderami popularności są kolejno takie marki jak Tesla (2068), Kia (1100), Hyundai (1011) oraz BMW, które dostarczyło 1006 wtyczkowozów.