Nowa Toyota Aygo X. Będzie hit?
Generalny importer mówi o sukcesie przedsprzedaży nowej Toyoty Aygo X, która ze skromnego benzyniaka przeistoczyła się w hybrydę 1.5 o mocy 116 koni mechanicznych. Klienci w Polsce złożyli już blisko pięćset zamówień na miejskiego crossovera w zmienionej edycji.
Dotychczas „maluch” japońskiej marki był zaopatrzony w silnik benzynowy 1.0 VVT-i (72 KM), który występuje w konfiguracji z pięciobiegową skrzynią manualną lub z bezstopniową przekładnią Multidrive S. Deklarowane przez producenta spalanie kształtuje się na średnim poziomie około 5 l/100 km. Nowe Aygo oferuje natomiast klasyczną hybrydę 1.5 (116 KM), współpracującą z bezstopniową skrzynią e-CVT. Auto zużywa mniej więcej 3,7-3,9 l/100 km, a w cyklu miejskim WLTP – poniżej trzech litrów paliwa (emisja CO2 oscyluje w granicach 85 g/km).
Na polskim rynku nowa Toyota Aygo X startuje z cenami od 82 900 złotych. W ramach przedsprzedaży dealerzy zebrali dotychczas 486 zamówień. Największym zainteresowaniem cieszy się wersja wyposażeniowa Comfort, która otrzymuje m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, podgrzewane siedzenia z przodu, automatyczną klimatyzację, kierownicę wykończoną ekoskórą czy stację multimedialną z ekranem dotykowym o przekątnej 9”. Z palety prawie tuzina lakierów prym wiedzie odcień Celestial Grey. Malowanie Cinnamon/Eclipse Black to natomiast najczęstszy wybór dla konfiguracji z dwukolorowym nadwoziem.
Tymczasem jak wynika z aktualnego raportu IBRM Samar, do końca listopada sprzedano w Polsce około 9,2 tys. nowych osobówek klasy mini (segment A), co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza wzrost o prawie dziesięć procent. Liderem segmentu pozostaje Toyota Aygo (wersja przedliftingowa), która zapewniła sobie udział powyżej 45%.