Nowa Toyota Aygo X (2025) już w produkcji
W swoim najnowszym wcieleniu Toyota Aygo X stała się klasyczną hybrydą z jednostką 1.5 o mocy 116 koni mechanicznych. Ciekawostką jest fakt, że kompletny układ napędowy do tego samochodu powstaje w Polsce.
W połowie listopada rozpoczęto w Czechach seryjną produkcję nowej Toyoty Aygo X. Jak wiedzą miłośnicy motoryzacji, kluczową modyfikacją jest zastosowaniu napędu 1.5 Hybrid Dynamic Force, który w zestawieniu z bezstopniową przekładnią e-CVT rozwija moc 116 koni mechanicznych, zaś średnie spalanie kształtuje się według producenta na poziomie około 3,7-3,9 l/100 km. Ponadto kierowca liczyć może na przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h po upływie około 9,2 sekundy od startu.
Warto odnotować fakt, że kompletny napęd hybrydowy do Aygo powstaje w Polsce. Spółka Toyota Motor Manufacturing Poland produkuje nie tylko silnik 1.5 TNGA, lecz także przekładnię hybrydową wraz z jednostkami elektrycznymi MG1 i MG2. Wraz z wdrożeniem nowego Aygo wałbrzyska fabryka zwiększyła moce przerobowe.
Najpopularniejsze marki samochodów hybrydowych w Polsce:
- Toyota
- Lexus
- Hyundai
- Kia
- MG
- Renault
- Honda
- Dacia
- Nissan
- Ford
Tymczasem według aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października dealerzy nad Wisłą sprzedali 106 998 aut z klasycznym napędem hybrydowym (HEV), co przekłada się na wzrost sięgający ośmiu procent. Palmę pierwszeństwa w segmencie dzierży właśnie Toyota, która obsłużyła dotychczas 64 119 klientów. Warto dodać, że piąte miejsce w rankingu należy do chińsko-brytyjskiej marki MG, która legitymuje się wynikiem 4252 egzemplarzy.

