Nowe Audi A5 hybrydą Plug-in (PHEV)

Ceny
8 Kwi '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Audi

Wkrótce minie rok od premiery nowego Audi A5, które zastąpiło „a-czwórkę”. Limuzyna bawarskiej marki dotychczas miała w swojej gamie silniki benzynowe 48 V oraz diesla 2.0 TDI (204 KM). Teraz do sprzedaży trafiły aż dwie hybrydy Plug-in. Oto ich ceny.

Podstawowa wersja hybrydowa z wtyczką uzyskuje moc systemową rzędu 220 kW, co w przeliczeniu daje wartość 299 koni mechanicznych. Drugi z wariantów oznaczonych nazwą e-hybrid zapewnia natomiast kierowcy aż 270 kW (367 KM), czyli porównywalnie z osiągami Audi S5 wyposażonego w trzylitrowy silnik sześciocylindrowy TFSI. Ponadto użytkownik liczyć może na dynamiczny sprint od zera do stu kilometrów na godzinę w około 5,1 sekundy, a to zaledwie o 0,6 sekundy wolniej niż „s-piątka”.

Źródło: Audi

Nowa bateria litowo-jonowa ma według danych technicznych 20,7 kWh pojemności użytecznej. Maksymalną moc ładowania AC udało się zwiększyć do 11 kW, zatem czas potrzebny na zgromadzenie pełnego zapasu energii nie przekracza 2,5 godziny. Audi podkreśla, że liftback rozwija maksymalny zasięg do 116 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Pojazdem można jeździć „na „prądzie” z prędkością do 140 km/h, podczas gdy w trybie hybrydowym wskazówka szybkościomierza dociera pod pole z napisem 250 km/h.

Źródło: Audi

Nowe Audi A5 Plug-in (PHEV) – ceny w Polsce

Niemiecki producent zwraca uwagę na inteligentne wykorzystanie systemu nawigacji, która dzięki zgromadzonym danym (nachylenie terenu, zakręty, znaki z nazwami miejscowości i ograniczenia prędkości) pomaga komputerowi automatycznie sterować siłą hamowania rekuperacyjnego. Na koniec najważniejsza informacja. Otóż polska centrala już ogłosiła ceny nowych wersji Audi A5. Oto one:

Źródło: Audi

Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, w pierwszy kwartale zarejestrowano w Polsce prawie 34 tys. nowych samochodów osobowych klasy premium. Najpopularniejszą marką w omawianym segmencie jest właśnie Audi, którego dealerzy sprzedali łącznie 7896 pojazdów.

Tagi