Sprzedaż samochodów chińskich w Europie. Dane za 2024 rok
Zdecydowanym liderem segmentu chińskich samochodów osobowych na Starym Kontynencie jest marka MG. Co ciekawe, na producenta takich modeli jak Cyberster, HS czy ZS przypadł w ubiegłym roku udział przekraczający sześćdziesiąt procent.
Według danych portalu Automotive News, europejscy dealerzy MG sprzedali w ubiegłym roku łącznie ponad 243 tys. nowych osobówek. To prawie pięć razy więcej niż wolumen uzyskany przez wicelidera rankingu, czyli BYD specjalizującego się zwłaszcza w produkcji samochodów elektrycznych. Najczęściej wybieranym modelem w gamie chińsko-brytyjskiej marki okazał się crossover MG ZS, który zgromadził w swoim dorobku 97 901 egzemplarzy.
Najpopularniejsze marki chińskie w Europie (sprzedaż w 2024 roku):
- MG: 243 400 egzemplarzy
- BYD: 50 300
- Zeekr: 30 500
- DR: 18 600
- Omoda: 14 300
- Xpeng: 8200
- Evo: 7400
- Lynk & Co: 6000
- Wey: 3700
- Jaecoo: 2500
W ramach SAIC Motor obrót samochodami ze stajni MG na rynku europejskim stanowił około 22,4% całej sprzedaży eksportowej (1,08 mln sztuk), a to oznacza, że Stary Kontynent jest największym rynkiem zbytu dla grupy nie licząc Chin.
Markę należącą do koncernu z siedzibą w Szanghaju napędzają również takie modele jak MG HS (53 942 sztuki), MG4 (51 755) oraz MG3 (31 274). Tymczasem według raportu IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w Polsce 10 696 nowych osobówek producentów chińskich, o czym można przeczytać TUTAJ. Pierwszy kwartał bieżącego roku przyniósł natomiast wynik rzędu aż 7075 sprzedanych aut. Największym wzięciem klientów cieszą się pojazdy następujących marek: MG, Jaecoo, Omoda, BAIC, BYD oraz Forthing.