Subaru reaktywuje serię modelową STI
Zapowiedzią nowego projektu marki spod znaku Plejad są dwa samochody koncepcyjne – jeden dysponujący silnikiem elektrycznym, a drugi wyposażony w jednostkę spalinową. Oficjalna premiera Subaru nastąpi podczas wystawy Japan Mobility Show, która rusza pod koniec października.
Jak podkreśla centrala, Subaru chce nawiązać nowym projektem do swojego bogatego, sportowego dziedzictwa. Bardzo ciekawie zapowiada się „elektryk”, który poza wysokimi osiągami pomoże wprowadzić język stylistyczny marki na wyższy poziom. Spalinówka bardziej przypomina natomiast współczesne konstrukcje Subaru, z którymi dzieli przede wszystkim silnik w układzie boxer oraz symetryczny napęd na cztery koła.
Tymczasem jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca września Japończycy zarejestrowali nad Wisłą łącznie 1003 nowe osobówki. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego importer wypracował wzrost sięgający dwunastu procent. Bestsellerem w ofercie jest Forester, który stanowi blisko połowę tegorocznej sprzedaży Subaru w Polsce.