Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Ford Focus czwartej generacji FL (2022) – Nowa stylistyka i technologia

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
14 Paź '21 (aktualizacja 15 Paź '21)
Ford Focus czwartej generacji FL (2022) – Nowa stylistyka i technologiaŹródło: Ford

Marka spod znaku błękitnego owalu nabiera rozpędu. Po premierze elektrycznego Mustanga i pojawieniu się zmodernizowanej wersji Forda Fiesty przyszedł czas na prezentację odświeżonego Forda Focusa.

Focus aktualnej, czwartej generacji wszedł do oferty na początku maja 2018 roku. Wersję poliftingową, która właśnie ujrzała światło dzienne, łatwo rozpoznać po kształcie maski silnika, której przednia krawędź przebiega teraz wyżej. Z kolei charakterystyczne, owalne logo marki zostało przeniesione na środek większego górnego wlotu powietrza.

Nowe reflektory wykonane w technice LED stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wariantów modelowych i mają zintegrowany sektor świateł przeciwmgielnych, co wpłynęło na uzyskanie czystszej i smuklejszej dolnej części nadwozia. Wariant pięciodrzwiowy oraz kombi otrzymały przyciemnione klosze tylnych świateł, a przeprojektowane odbłyśniki diodowych świateł tylnych w wersji podstawowej wyróżnia ciemniejsza część centralna i nowy wzór linii świetlnych.

Źrodło: Ford

Ford Focus IV lifting (2022) – nowe technologie

Z nowinek technologicznych na listę wyposażenia trafią m.in. reflektory Dynamic Pixel LED, które dysponują funkcją automatycznego przełączania świateł drogowych w przypadku wykrycia samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka. Ponadto przewidziano możliwość dynamicznego oświetlania zakrętów oraz odczyt znaków drogowych, na podstawie których komputer może sam zmienić wzór wiązki światła na przykład wtedy, gdy pojazd zbliża się do ronda lub skrzyżowania.

Źrodło: Ford

W Focusie debiutuje kolejna generacja fordowskiego systemu SYNC 4, umożliwiającego nawigację skomunikowaną z chmurą oraz sterownie głosowe. Do obsługi służy umieszczony na konsoli środkowej ekran dotykowy o przekątnej 13,2 cala, za pomocą którego można m.in. zmieniać ustawienie ogrzewania i wentylacji. Samochód zapewnia również bezprzewodową kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto.

System SYNC 4 obsługuje bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Klienci będą mogli zainstalować większość nowego oprogramowania w tle lub w zaplanowanym czasie, a wiele aktualizacji nie będzie wymagało od użytkownika samochodu żadnych działań.

Źrodło: Ford

Ford Focus IV lifting (2022) – silniki, napęd

Nowy Focus otrzymał opcję automatycznej skrzyni biegów dla układów napędowych EcoBoost Hybrid z 48-woltową instalacją typu Mild-hybrid (mHEV). Siła napędowa przekazywana jest w omawianej konfiguracji za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów Powershift.

W momencie premiery rynkowej fordowski kompakt dostępny będzie w następujących wersjach napędowych:

  • 1.0 EcoBoost 100 KM (5,1-6,4 l/100 km)
  • 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM (5,1-6,6 l/100 km)
  • 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM (5,1-6,3 l/100 km)
  • 1.5 EcoBlue 95 KM (4,0-4,8 l/100 km)
  • 1.5 EcoBlue 120 KM (4,0-5,3 l/100 km)

Średnie wartości zużycia paliwa podano na podstawie pomiarów cyklu WLTP.

Ford Focus IV lifting (2022) – odświeżony Focus ST

Amerykański koncern zaprezentował także zmodernizowanego Focusa ST, który wyróżnia się lakierem zieleń Mean Green oraz zupełnie nowymi fotelami Performance Seats. Auto można będzie zamówić w nadwoziu pięciodrzwiowym lub jako kombi, zaś do napędu posłuży 280-konny silnik benzynowy 2.3 EcoBoost, który rozwija maksymalnie 420 Nm momentu obrotowego.

Sześciobiegowa skrzynia manualna ma funkcję wyrównania prędkości obrotowej silnika i przekładni, co z opcjonalnym pakietem X Pack zapewnia płynne redukowanie przełożeń bez szarpnięć. Dostępny jest również siedmiobiegowy „automat” z zamontowanymi przy kierownicy łopatkami zmiany biegów.

Podziel się ze znajomymi