Mercedes CLS po kuracji odmładzającej
Zaledwie po trzech latach od debiutu Mercedes CLS, oznaczony symbolem C257, przeszedł kosmetyczne zmiany. Modernizacji poddano przód auta, wnętrze, wyposażenie. Pod względem technicznym niewiele się zmieniło, doszedł silnik 300d z napędem 4Matic i z techniką łagodnej hybrydy, o mocy systemowej 285 KM.
Pod względem technicznym CLS nie wymagał zmian, gdyż latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających, systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz kontroli komfortu Energizing. Dynamiczny wygląd Mercedesa CLS podkreśla przedni pas z nowymi: osłoną chłodnicy i zderzakiem. Wnętrze wzbogaciło się o dodatkowe kombinacje skóry i elementów wykończenia, a także o nową kierownicę. Gama napędowa zostaje poszerzona o silnik wysokoprężny z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem. Na czele oferty plasuje się limitowana edycja specjalna Mercedesa-AMG CLS 53 4Matic+
Pierwsze egzemplarze odświeżonego CLS-a trafią do europejskich dealerów w lipcu br.
Nowa osłona chłodnicy
Podstawowy wariant z linią nadwozia Avantgarde ma w standardzie nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów. Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach Avantgarde lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicy z wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami),a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru: "spektralny niebieski".
Gdy CLS zostanie wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, jego sportowy charakter staje się wyraźniejszy. Należą do nich: przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).
Udoskonalone wnętrze
Chętni na zakup CLS-a mają do wyboru dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Kolejne kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek (szary neva/szary magma i brąz sienna/czarny). W ramach aktualizacji CLS otrzymał przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Jej ramiona mają chromowane krawędzie. Chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów.
Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspiera aktywny asystent odległości Distronic oraz aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku – czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Aby systemy wspomagające „wiedziały”, że kierowca ma kontrolę nad pojazdem, nie jest wymagany żaden ruch kierownicą.
Możliwość większej indywidualizacji
Na życzenie klienta 250 ekspertów z Mercedes-Benz designo w Sindelfingen może zamienić CLS-a w unikatowy egzemplarz. Lista opcji personalizacji została zwiększona i zawiera na przykład specjalne lakiery: czerwień jupiter, biel kaszmiru magno i zieleń szmaragdu, dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. Dwukolorowe wnętrze designo wykończone skórą nappa jest oferowane w pięciu nowych kombinacjach kolorystycznych, m.in. czerwono-czarnej, biało-czarnej i niebiesko-czarnej.
Topowa odmiana AMG CLS 53 4Matic+
Producent ze Stuttgartu odświeżył topowy wariant CLS-a, wzbogacając go o liczne wizualne akcenty i atrakcyjne pakiety wyposażenia. Zmiany w wersji 53 4Matic+ obejmują przeprojektowany przedni pas ze sportowym zderzakiem AMG z czarnymi prowadnicami powietrza i widocznymi kurtynami powietrznymi, a także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami. Obramowanie przedniej szyby ma wykończenie z polerowanego aluminium lub – w połączeniu z pakietem Night – w kolorze czarnym, błyszczące. Lusterka boczne są seryjnie lakierowane na kolor nadwozia, ale i tu są wyjątki. Auta z pakietem AMG Night mają lusterka w kolorze czarnym (wysoki połysk), a z pakietem AMG Exterior II Carbon – z wykończeniem obudowy z włókna węglowego. Także Mercedes-AMG wprowadził najnowszą generację kierownicy, doposażoną w znane z innych modeli AMG przyciski z wyświetlaczem.
CLS 53 4Matic+ ma moc 435 KM. Zintegrowany rozruszniko-alternator na krótko dostarcza dodatkowe 22 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Łączy on rozrusznik z alternatorem w silnik elektryczny i jest zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Odpowiednią dynamikę zapewniają również szybko zmieniająca biegi przekładnia AMG Speedshift TCT 9G, napęd na wszystkie koła AMG Performance 4Matic+ i zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control +.
Limitowana edycja Mercedes-AMG Edition
Plany zakładają zbudowanie jedynie 300 egzemplarzy CLS-a – Edition. Nabywcy mają do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie, ciemnoszare z metalicznym połyskiem (biały lakier) lub czarne z niemetalicznym wykończeniem (szary lakier). Oba warianty mają czerwone akcenty. Standardem limitowanej wersji są 20-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z błyszczącym rantem, a także pakiety AMG Night oraz AMG Night II z wybranymi elementami w kolorze czarnym, ze lśniącym wykończeniem. Seryjna specyfikacja obejmuje również pakiet AMG Dynamic Plus (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry Dinamica, dodatkowy tryb jazdy Race z trybem Drift). W kabinie uwagę zwraca czarno-srebrna skórzana tapicerka nappa AMG, elementy ozdobne AMG z włókna węglowego, kierownica ze skóry nappa i Dinamica z czerwonymi przeszyciami, a także przyciski AMG na kierownicy oraz emblemat AMG na konsoli środkowej.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Mocne silniki
W marcu br. do oferty trafił CLS 300 d 4Matic z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną. Moc maksymalna wynosi 265 KM plus 20 KM z jednostki elektrycznej. Poza tym w ofercie są benzynowe wersje CLS 350 299 KM, CLS 450 4MATIC 367 KM i CLS 53 4MATIC+ 435 KM oraz wysokoprężne CLS 220 d 194 KM i CLS 400 d 330 KM.
Pozycja w segmencie
CLS to jeden z lepiej sprzedających się modeli Mercedesa. Do dziś klienci z całego świata kupili ponad 4 mln egzemplarzy. W 2020 r. największym rynkiem sprzedaży CLS-a Coupe były Chiny, a następnie Korea Południowa, USA i Niemcy. Główni rynkowi rywale Mercedesa CLS, to m.in. BMW serii 5, Jaguar XF, Audi A6 czy Volvo S90 w mocniejszych wersjach.
Według danych IBRM Samar w Polsce Mercedes GLS nie należy do czołówki najchętniej wybieranych modeli z gwiazdą na masce. W 2019 roku zarejestrowano 275 egzemplarzy, zaś w 2020 roku 248 sztuk, co stanowi spadek o 9,82 proc. Udział modelu w sprzedaży Mercedesa w Polsce wyniósł w 2019 roku 1,26 proc., zaś w 2020 roku 1,22 proc. Przyczyna słabej sprzedaży tego bądź co bądź bardzo atrakcyjnego auta, jest prosta – moda na SUV-y. Polacy częściej wybierają modele GLC, GLC Coupe, GLE oraz GLE Coupe. Oferty sprzedaży Mercedesa CLS znaleźć można w Autokatalog.pl.