Mercedes EQA 4Matic już w polskiej ofercie
Elektryczny SUV Mercedesa, model EQA, zadebiutował w Polsce w lutym br. Teraz do oferty dołączyła odmiana z napędem na cztery koła.
Jak informuje Mercedes-Benz Polska, od lutego 2021 r. model EQA zamówiło ponad 20 tys. klientów. Teraz do przednionapędowej odmiany EQA 250 dołączają dwie nowe wersje z napędem na obie osie: EQA 300 4Matic o mocy 228 KM oraz EQA 350 4Matic o mocy 292 KM. Obie mają zasięg 430 km w cyklu WLTP. Nowe warianty można już zamawiać w polskich salonach Mercedes-Benz. Jeszcze w tym roku pojawić ma się wersja EQA o większym zasięgu. Mercedes EQA 300 4Matic w wersji 228 konnej kosztuje od 222 800 zł, zaś odmiana EQA 350 4Matic 292 KM od 235 300 zł.
Wyposażenie standardowe Mercedesa EQA obejmuje m.in. reflektory LED, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, aluminiowe relingi dachowe, 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę częściowo wykonaną z syntetycznej skóry Artico oraz wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą. Ponadto w elektrycznym SUV-ie znalazły się takie elementy, jak m.in. czujnik deszczu, aktywny asystent pasa ruchu, układ antykolizyjny, klimatyzacja automatyczna, kamera cofania, komfortowe fotele z regulacją podparcia lędźwiowego, inteligentna nawigacja, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach do wyboru oraz pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW.
Producent znacznie uprościł złożoność palety wyposażenia EQA. Nabywcy mają do wyboru pakiety wyposażenia (Advantage, Premium oraz Premium Plus) z najbardziej atrakcyjnymi dodatkami, takimi jak wyświetlacz head-up, asystent martwego pola, rozszerzona rzeczywistość dla systemu multimedialnego MBUX, dach panoramiczny czy bezprzewodowa ładowarka smartfona. Oprócz standardowej linii stylistycznej nadwozia i wnętrza Progressive model jest dostępny w linii Electric Art, z dodatkami w kolorze różowego złota, a także linii AMG o najbardziej sportowym designie.
Jednostka napędowa oraz przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą tu zwarty moduł, czyli elektryczny układ napędowy (eATS). Odmiany EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic mają też elektryczny napęd tylnej osi, z nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi.
W wersjach 4Matic rozdział siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią jest kontrolowany w zależności od sytuacji na drodze, 100 razy na sekundę. Koncepcja napędu na obie osie Mercedes-EQ zakłada optymalizację zużycia energii poprzez możliwie częste wykorzystywanie tylnego silnika elektrycznego; podczas pracy z częściowym obciążeniem silnik asynchroniczny przy przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu.
Oferty sprzedaży Mercedesa EQA znajdziecie w Autokatalog.pl.