Nowy Lexus LX – SUV w stylu VIP
Japoński producent zaprezentował model LX czwartej generacji. Flagowy SUV Lexusa oferowany jest z dwoma nowymi jednostkami napędowymi i wieloma nowościami technicznymi, a także w luksusowej, czteroosobowej wersji.
Lexus LX pierwszej generacji pojawił się na rynku w 1996 roku i szybko zyskał popularność dzięki komfortowi oraz niezawodności. Sprzedaż modelu LX sięgnęła pól miliona egzemplarzy na ponad 50 rynkach na całym świecie. Najnowsza, czwarta generacja Lexusa LX przeszła gruntowną modernizację od konstrukcji i technologii, przez stylistykę oraz wykończenie wnętrza.
Lexus LX - stylistyka i multimedia
Auto wyróżnia masywna bryła z uwydatnionym grillem w tradycyjnym dla producenta kształcie klepsydry. Lexus LX czyli luksusowa wersja Land Cruisera, charakteryzuje się eleganckim wnętrzem, w którym nie brakuje technicznych nowości. Po raz pierwszy w Lexusie deska rozdzielcza zawiera pionowo ustawiony, podwójny wyświetlacz. Górna część to 12,3 calowy dotykowy ekran, służący do sterowania dźwiękiem i nawigacją, dolna część - 7-calowy ekran, pozwala na wybór funkcji, trybów jazdy oraz ustawień klimatyzacji. LX ma system kompatybilny z Android Auto oraz bezprzewodowe połączenie z Apple Car Play. W standardzie wyposażenia znajdziemy 10-głośników Premium Sound System. Opcjonalnie dostępny jest 25-głośnikowy system Mark Levinson Premium Surround Sound System. Dla najbardziej wymagających w ofercie pojawiła się też wersja VIP, z czterema niezależnymi siedzeniami oraz licznymi udogodnieniami zapewniającymi maksymalną wygodę. W przypadku większej rodziny dostępna jest również wersja 7- osobowa.
Lexus LX - napęd
Lexus zyskał nową platformę GA-F, w której cofnięto silnik, co pozwoliło na poprawę środka ciężkości oraz lepsze rozłożenie masy, dzięki temu auto ma być bardziej stabilne. Zastosowanie lekkiego zawieszenia Active Height Control oraz zmiana struktury dachu na aluminiowy pozwoliła na zmniejszenie masy auta o 200 kg. Nowy LX będzie dostępny jako LX 600 z wysokoobrotowym 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 twin-turbo o maksymalnej mocy 415 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm. Nowością jest również pierwszy 3,3-litrowy silnik wysokoprężny V6 z podwójnym turbodoładowaniem Lexusa w wersji LX 500d o maksymalnej mocy 299 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. Moc przekazywana jest na cztery koła za pośrednictwem 10 - biegowej automatycznej skrzyni biegów. Wyposażenie obejmuje również elektronicznie sterowane hamulce (ECB) oraz elektroniczny układ wspomagania kierownicy (ESP).
Lexus LX - systemy bezpieczeństwa
Najnowsza generacja systemu Lexus Safety System+ obejmuje pakiet antykolizyjny z opcją wykrywania pieszych i rowerzystów, ulepszonego asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta zmiany pasa ruchu. Tempomat radarowy zyskał również funkcję kontroli prędkości na zakrętach, który przy użyciu danych satelitarnych oblicza bezpieczną prędkość pokonania zakrętu i samoistnie zwalnia w razie niebezpieczeństwa. Ulepszony system Multi-Terrain Monitor wykorzystuje cztery kamery monitorujące otoczenie. Dostępny jest również widok, w którym część samochodu na ekranie jest przezroczysta, a kierowca może sprawdzić nawierzchnię pod pojazdem oraz wokół przednich i tylnych kół. Nowością jest czytnik linii papilarnych zamontowany na przycisku "Start", służący do uruchomienia silnika. Ma on zapobiegać kradzieży pojazdu.