Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Peugeot 308 SW już w salonach

Ceny
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
6 Sie '21
Peugeot 308 SW już w salonachŹródło: Peugeot

Francuska marka wprowadziła do polskiej oferty odmianę kombi nowej generacji modelu 308. Ceny wersji bazowej Active Pack zaczynają się od 91 800 zł.

W marcu br. do oferty francuskiego producenta dołączył Peugeot 308 nowej generacji. Auto zyskało nieco futurystyczny wygląd, urosło w stosunku do drugiej generacji. Pas przedni otrzymał wąskie główne reflektory w technologii LED, które opcjonalnie można wymienić na reflektory matrycowe. Auto ma pionowe światła do jazdy dziennej, a także atrapę chłodnicy w zupełnie nowym dla marki stylu, na której znalazł się nowy logotyp.

Źrodło: Peugeot

Po odmianie hatchback teraz dołącza odmiana kombi, nosząca oznaczenie 308 SW. Pojazd oferuje bagażnik o dużej pojemności, od 608 litrów do 1634 litrów przy całkowitym złożeniu tylnej kanapy. Dostęp do bagażnika ułatwia mechanizm, dzięki któremu możemy uruchomić elektryczną klapę ruchem stopy pod tylnym zderzakiem .

Linia boczna auta jest muskularna i ma wyraźne przetłoczenia idące od przednich reflektorów oraz do tylnych świateł. Na przednich nadkolach umieszczono logo producenta, co jest zabiegiem stylistycznym niespotykanym do tej pory w tej francuskiej marce. Tylny pas ma LED-owe światła, które zostały połączone czarną listwą.

Źrodło: Peugeot

Wewnątrz 308-ki znalazł się znany już i-Cockpit, jednak z kilkoma zmianami stylistycznymi. Podobnie jak dotychczas, cyfrowe zegary umieszczono tak, abyśmy widzieli je podczas jazdy nad kierownicą. Z kolei deska rozdzielcza otrzymała wiele przetłoczeń, dzięki czemu prezentuje się znacznie nowocześniej. Nowością jest system multimedialny, znajdziemy tutaj centralnie umieszczony 10-calowy wyświetlacz, jednak został on uzupełniony o drugi, nieco mniejszy wyświetlacz z tzw. wirtualnymi przyciskami, nazwanymi przez producenta "i-toggles". Każdy z nich może być zdefiniowany dowolnie przez kierowcę i umożliwia sterowanie klimatyzacją, nawigacją, czy radiem.

Peugeot 308 oferowany jest z dwoma jednostkami napędowymi typu plug-in. Model bazowy to wariant Hybrid 180 e-EAT8, który łączy silnik o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i oferuje 0 km zasięgu wyłącznie na prądzie. Flagowy model hybrydowy to Hybrid 225 e-EAT8, który dysponuje jednostką spalinową o mocy 180 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i zapewnia 59 km zasięgu. Oba warianty wykorzystują baterię litowo-jonową o pojemności 12,4 kWh.

Źrodło: Peugeot

Francuski kompakt dostępny jest także z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. W ofercie znajdziemy silnik 1.2 PureTech w wariantach 110 oraz 130 KM. Chętni na diesla mają jednostkę 1.5 BlueHDi, która występuje z 6-stopniową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem.

Najnowsza generacja Peugeota 308 startuje w Polsce z ceną 81 800 zł za auto w specyfikacji bazowej Active Pack z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM i skrzynią manualną. Mocniejsza, 130-konna odmiana benzynowa z automatem, w wersji Allure, to wydatek rzędu 114 400 zł. Ceny 308 z silnikiem wysokoprężnym zaczynają się od 106 tys. zł za auto ze skrzynią manualną, zaś automat wymaga dopłaty 8500 zł.

Źrodło: Peugeot

Sporo droższe są hybrydy typu plug-in. Słabszy wariant 180-konny w specyfikacji Active Pack kosztuje 143 200 zł, Allure 150 700 zł, GT 165 200 zł zaś GT Pack 174 100 zł. Mocniejszy wariant 225-konny oferowany jest wyłącznie w bogatszych wersjach wyposażenia GT (172 100 zł) oraz GT Pack (181 tys. zł).

Podziel się ze znajomymi