Skoda Octavia Sportline już w polskiej ofercie
Bestsellerowy model Skody otrzymał nową wersję Sportline. Wyróżnia się ona m.in. czarnymi elementami nadwozia, trójramienną wielofunkcyjną kierownicą oraz sportowymi fotelami i tapicerką ThermoFlux.
Skodę Octavię Sportline w wersjach liftback i kombi można zamówić z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym DCC i innowacyjnymi systemami wspomagania. Szeroka gama jednostek napędowych obejmuje silniki wysokoprężne, benzynowe a także hybrydę typu plug-in oraz technologię miękkiej hybrydy.
Nadwozie Skody Octavia Sportline zwraca na siebie uwagę przednim spojlerem, obramowaniem osłony chłodnicy i napisem Skoda na pokrywie bagażnika wykończonym w błyszczącej czerni. Czarny, tylny dyfuzor ma chromowane elementy ozdobne. Tylny spojler występuje zarówno w wersji Combi, jak i Liftback. Standardowe wyposażenie Octavii Sportline obejmuje 18-calowe obręcze kół Vega Aero Pulsar z polerowanym czarnym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne są, wyłącznie dla modelu Sportline, 19-calowe czarne, polerowane obręcze Taurus.
Szeroka gama silników
Octavia Sportline jest oferowana z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz z napędami hybrydowym typu plug-in i w technologii miękkiej hybrydy. Kierowcy będą mogli wybrać spośród napędów na obie lub na przednią oś. Gama silników zaczyna się od 150 KM a zamyka ją opcja iV o mocy 204 KM. Jednostkę 1.5 TSI o mocy 150 KM można zamówić z opcjonalną 7-biegową skrzynią DSG w technologii mild hybrid, natomiast wariant z silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM jest standardowo wyposażony w przekładnię DSG i napęd na obie osie. Modele z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oferują moc 150 KM z opcjonalną skrzynią DSG i napędem 4x4 oraz 200 KM z napędem na cztery koła oraz przekładnią DSG w standardzie. Octavia Sportline z napędem hybrydowym typu plug-in zapewnia moc 204 KM.
Dostępne jako opcja zawieszenie adaptacyjne DCC oferuje 15 ustawień od komfortowych po sportowe. Systemy bezpieczeństwa obejmują w opcji proaktywny system ochrony pasażerów Crew Protect Assist z funkcją ochrony podczas dachowania oraz innowacyjne systemy wspomagające, takie jak system antykolizyjny Collision Avoidance Assist i asystent skrętu Turn Assist, a także nową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami.
Wnętrze wykończone na sportowo
Kabina pasażerska Octavii Sportline została zainspirowana poziomem wnętrza wersji Style i obejmuje wykończenie deski rozdzielczej wysokiej jakości materiałami oraz listwy ozdobne wykończone błyszczącą czernią przypominającą lakier fortepianowy. Sportowe fotele mają zintegrowane zagłówki i są wyposażone w przewiewną tapicerkę ThermoFlux. Wielofunkcyjna sportowa kierownica ma trzy ramiona i ozdobny emblemat Sportline, a na progach przednich drzwi znajduje się napis Octavia.
Ceny w Polsce
Skoda Octavia Sportline z nadwoziem liftback i najmniejszym, oferowanym w tej wersji silnikiem 1.5 TSI ACT 150 KM i manualną skrzynią sześciobiegową, kosztuje od 117 500 zł (kombi 121 500 zł). Chętni na 204 konną hybrydę plug-in dysponować muszą kwotą 154 350 zł (kombi 158 tys. zł). 150-konny dwulitrowy diesel z automatem DSG i napędem na obie osie, wyceniony został na 150 100 zł (153 850 zł), zaś diesel 200 konny na 157 900 zł (161 650 zł).