Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Volkswagen Polo po faceliftingu już w Polsce

Ceny
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
28 Maj '21
Volkswagen Polo po faceliftingu już w Polsce  Źródło: Volkswagen

Salony dealerskie Volkswagena rozpoczęły przyjmowanie zamówień na Polo, które zostało poddane modernizacji. Cennik modelu otwiera wersja z silnikiem 1.0 MPI 80 KM dostępna od 63 290 zł.

Nowe Polo można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light Light (seryjne w wersji Style, za dopłatą 4.920 zł w wersjach Life i R-Line) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Także pod względem technicznym auto zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas.

Źrodło: Volkswagen

Volkswagen oferuje przednionapędowe Polo z trzema benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe rozwijają moc 80 KM, 95 KM i 110 KM. Silnik o mocy 95 KM może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 110 KM jest z nią łączony seryjnie. Silniki o mocy od 80 do 110 KM są trzycylindrowe i mają pojemność 999 cm3; zaś te o mocy od 70 kW wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę. Pod koniec roku do oferty dołączy wersja GTI, wyposażona w jednostkę napędową 2.0 TSI 206 KM. Techniczne zalety kryją się też w nadwoziu, np. bagażnik o pojemności 351 litrów szybko można powiększyć do 1125 l. Ponadto, dzięki zastosowaniu platformy MQB karoseria auta jest sztywniejsza, bardziej odporna na deformację podczas zderzeń i ma niższą masę.

Źrodło: Volkswagen

Wewnątrz odświeżonego Polo uwagę zwraca seryjny Digital Cockpit, czyli 8-calowy ekran z cyfrowymi wskaźnikami oraz system multimedialny nowej generacji. Od wersji Life wzwyż auto można wyposażyć w Digital Cockpit Pro z ekranem o przekątnej 10,25 cala (dopłata 1410 zł). Ekran, na którym pojawiają się zegary oraz ekran systemu multimedialnego tworzą całość i znajdują się na wysokości wzroku kierowcy, dzięki czemu korzysta się z nich wygodnie i bezpiecznie.

Polo oferowane jest z trzema rodzajami systemów multimedialnych: radio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala (seryjny w wersjach Polo i Life), Ready2Discover z 8-calowym ekranem i z usługą Streaming & Internet (seryjny w Style, R-Line, za dopłatą 1820 zł w Life) oraz Discover Media z ekranem wielkości 8 cali i z usługą Streaming & Internet.

Systemem, zastosowanym w Polo po raz pierwszy, jest również Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. W zakresie prędkości od 0 km/h (auta z przekładnią DSG) lub od 30 km/h (auta z przekładnią mechaniczną) aż do prędkości maksymalnej system ten może automatycznie kierować autem, hamować i przyspieszać (kierowca pozostaje odpowiedzialny za kontrolowanie pojazdu). System korzysta m.in. z aktywnego tempomatu ACC i z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na pasie ruchu. Uruchamia się go specjalnym przyciskiem Travel Assist znajdującym się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy. System Travel Assist jest seryjny w wersjach Style i R-Line (w wersji Life wymaga dopłaty 3630 zł). Do standardowego wyposażenia wszystkich wersji należą m.in. asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist (od wersji Style wzwyż z Traffic Jam Assist), system wykrywający pieszych i rowerzystów oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Podziel się ze znajomymi